OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Den här tjänsten är placerad på enheten för skuldsanering och konkurstillsyn. Här arbetar vi med att utreda och besluta om personer och företag uppfyller kraven för att få skuldsanering. En skuldsanering innebär att den som är svårt skuldsatt under vissa förutsättningar kan slippa betala hela eller delar av sina skulder.
Ditt nya jobb
Som samordnare har du en viktig roll i ditt skuldsaneringsteam. Ditt bidrag till handläggningen har stor betydelse för kvaliteten i skuldsaneringsärendet. Du granskar, kontrollräknar och jämför uppgifter och är den som registrerar ärenden i vårt it-stöd.
Som samordnare är också du teamets öron ut mot kunderna. Du har många kontakter med dem som söker skuldsanering, de som vill få betalt, budget- och skuldrådgivare och myndigheter.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Din bakgrund
Vi söker dig som har
• avslutad teoretisk treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• goda datorkunskaper.
Det är meriterande med minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste fem åren, gärna inom kundservice eller ekonomiadministration.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Bredden av administrativa arbetsuppgifter samt det stundtals höga arbetsflödet ställer krav på att du har förmågan att arbeta på ett snabbt, systematiskt och strukturerat sätt. Eftersom du växlar mellan många olika uppgifter behöver du vara noggrann, observant på detaljer och samtidigt se helheten.
• Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och förklara.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Tester kommer att användas som ett led i vår urvalsprocess.
Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53