OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra med din kompetens för att hantera antagningen till specialist- och reservofficersutbildningar samt verka för arbetet med att rekrytera framtidens officerare? Skulle du stimuleras av att vara en länk i Försvarsmaktens viktiga arbete med att säkerställa en välfungerande antagningsprocess som är enhetlig och rättsäker?
För att möta det ökade behovet av officerare till Försvarsmakten förstärker FM HRC funktionen för rekrytering till grundläggande officersutbildning. Utöver det löpande arbetet med antagningsprocesser arbetar du, som samordnare, kontinuerligt med utveckling av verksamheten för officersrekrytering. Du kommer att tillhöra avdelningen Militär Grundrekrytering med ca 15 medarbetare, som arbetar med flera områden inom rekrytering HR inom Försvarsmakten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som samordnare för officersrekrytering kommer du att fokusera på antagning till de grundläggande officersutbildningarna. Arbetet innebär planering, genomförande och uppföljning av antagningsprocesserna för de olika utbildningarna. Du kommer ansvara för att ta fram antagningsordningar och anvisningar till Försvarsmaktens organisationsenheter. Vidare medför befattningen ansvar för att förbereda och sammanställa underlag för antagningsbeslut, utifrån beslutad antagningsordning, liksom att vara föredragande för Försvarsmaktens antagningsnämnd.
I samråd med Högkvarteret, Rekryteringsmyndigheten och organisationsenheterna i FM bereder du ärenden för hela organisationen. Samverkan med företrädare för armén, marinen och flygvapnet samt förbandens rekryteringsofficerare då kvalitetssäkring av samtliga underlag är en naturlig del av ditt dagliga arbete. Du kommer även att delta i utvecklingsarbetet med Försvarsmaktens personalförsörjning och kommer bli insatt i relevant förvaltningsrätt.
Kvalifikationer
• Officer OR 6-7
• Erfarenhet av personalarbete
• Då stor del av arbetet består av dokumentering i Excel och Word har du mycket god kunskap i - liksom erfarenhet av - dessa verktyg
Meriterande
• Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten som personalofficer motsvarande
• Praktisk erfarenhet av förvaltningsrätt
• Erfarenhet av FM dokumenthanteringssystem Vidar
• Erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling
Personliga egenskaper
Du är ansvarstagande och har hög integritet. Du planerar och arbetar systematiskt och har uthållighet att driva arbeten i mål. Du uppmärksammar detaljer för att säkerställa kvalitet. Där du identifierar förbättringsmöjligheter initierar och driver du på förändringar för att nå bästa möjliga resultat. För att lyckas i detta är du bra på att skapa goda relationer och förmedla information så att andra förstår. Du är lika van vid att själv strukturera ditt arbete som att arbeta med andra för att gemensamt lösa en uppgift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Med anledning av gruppens sammansättning ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Övrigt
Arbetsort: Stockholm
Tillträde: Efter överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare, Officer OR 6-7
Upplysningar om tjänsten kan lämnas av
Avdelningschef Carl-Johan Herolf 0708-124 078 och samordnare officersrekrytering Eric Ydmark 072-388 06 79.
Fackliga representanter på telefon 08-788 75 00:
SACO Camilla Robertsson
SEKO Jörgen Stehn
OFR/S Pia Almström
OFR/O Therese Lundh
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-04-09. I din ansökan vill vi att du bifogar ett CV och personligt brev.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:
Försvarsmakten HR Centrum är en service- och supportfunktion som har ansvar över Försvarsmaktens gemensamma förvaltning och stödverksamhet inom service, administration och HR. Vi är cirka 680 medarbetare med verksamhet i 26 orter runt om i landet.
Varje dag och varje timme gör Försvarsmaktens medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.
En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.