Samordnare tentamen, lokaler och schema

Samordnare tentamen, lokaler och schema

Arbetsbeskrivning

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!


Dina framtida arbetsuppgifter
Du ingår i en arbetsgrupp som gemensamt ansvarar för samordning och handläggning av universitetets skriftliga tentamina. Du kommer att ha huvudansvaret för tentamenssamordningen på campus Norrköping. Som samordnare har du daglig kontakt med tentamensvakter, studenter, personal samt externa kontakter i frågor som rör tentamen. Uppdraget är ett tidsbegränsat vikariat på ett år med möjlighet till förlängning.

I arbetet ingår planering av verksamheten, lokalbokning, bemanning och fördelning av lokaler men även uppgifter så som fakturering och uppföljning. Under vissa perioder ingår även arbete som tentamensvakt. Du arbetar aktivt för att utveckla rutiner och arbetssätt som möjliggör god service och stöd åt studenter, lärare och övrig personal. Du kommer att ha uppgifter som innebär samordning av tentamensvakternas arbetsscheman, leda vakternas dagliga arbete och vara tentamensvakternas främsta kontakt när det gäller frågor av olika slag. Du kommer även att delta i arbetet med rekrytering och utbildning av tentamensvakter när det gäller rutiner och digitala system som används i verksamheten. Du deltar även i övriga uppgifter som ingår i enhetens uppdrag som exempelvis schemaläggning, lokalbokning och webbpublicering.

Arbete i såväl Norrköping som Linköping kan förekomma. 

Om dig
Vi söker dig som har gymnasieexamen, erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete gärna från universitet eller högskola. Erfarenhet av att arbete i team och projekt är meriterande. Som person är du flexibel, serviceinriktad och tillmötesgående. Du har ett positivt synsätt och anstränger dig för att hitta lösningar på de utmaningar som kan uppstå. 

Att ta initiativ och uppnå resultat är viktigt för dig. Du har mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och även god förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska. Du har goda kunskaper i Officeprogrammen och vana att arbeta i moderna administrativa system.

Eftersom du delar ansvar med kollegor, är det viktigt att du trivs i ett nära samarbete och har och god förmåga att samarbeta i grupp. Du är strukturerad, flexibel och noggrann och ser till att leva upp till satta mål och kvalitetskrav inom givna ramar. Kvalitet och rättssäkerhet är vår ledstjärna och kräver noggrannhet och struktur.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Din framtida arbetsplats
Fastighetsavdelningen arbetar med campusutveckling, lokalplanering samt förvaltning av våra lokaler. Vidare arbetar avdelningen med schemaläggning, lokalbokning och tentamensservice, miljö- och säkerhetsarbete, post- och husservice samt lokalvård.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 31 maj 2022. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.


Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024

4 november 2024