Samordnare TES

Samordnare TES

Arbetsbeskrivning

Arbetsplats

Ljusdals kommun är beläget i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. I vår kommun är det nära till allt som hör till livets goda, ett rikt kulturliv och en mångfald av aktiviteter och sevärdheter! För dig som är naturintresserad finns oändliga möjligheter till upplevelser utöver det vanliga.

Tillsammans arbetar vi i kommunen med allt som är viktigt i våra
kommuninvånares vardag. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare. Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?
Jobbet som Samordnare/TES innebär ett gott samarbete med personal och chef för att tillgodose kundernas behov på ett optimalt sätt.


Arbetsuppgifter

Som samordnare är din huvudsakliga arbetsuppgift planering i TES. Vi söker en person som ser betydelsen av detaljer och samtidigt ser situationer i ett större perspektiv med kvalitativa och ekonomiska lösningar i fokus. Som samordnare ansvarar du för att fortlöpande planera och optimera arbetspass för hemtjänstens personal i planeringssystemet TES. Ett samarbete med och mellan arbetsgrupper är en självklarhet för att effektivisera planeringen både utifrån kundernas bästa och ekonomiskt tänk. Du ansvarar för att säkerhetsställa att planeringen är av så hög kvalitet som möjligt efter givna förutsättningar. Engagemang, kompetensutveckling och värdegrundsfrågor är naturliga inslag i det dagliga arbetet. Du kommer ges möjlighet att både utforma och utveckla arbetsuppgifterna med berörda personer för att skapa en helhetssyn i schemaläggning och planering.
Planera och optimera det schemalagda arbetet för personalen inom hemtjänst. Du ansvarar för att säkerställa att planeringen är av så hög kvalitet som möjligt efter givna förutsättningar och ramar.


Kvalifikationer/utbildning
Vi söker dig som har en relevant utbildning för uppdraget, gärna med inriktning mot administration. Erfarenhet av hemtjänst är en förutsättning för jobbet. Även annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt kan vara av intresse. Tjänsten kräver att du ser betydelsen av detaljer och har förmågan att utifrån dessa se situationer i ett större perspektiv för att finna effektiva och kvalitativa lösningar. Arbetet innefattar ett högt informationsflöde, vilket förutsätter ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att prioritera och omdisponera arbetsuppgifter. Du trivs mycket bra med att arbeta efter uppsatta mål, riktlinjer och rutiner. Du har en god samarbetsförmåga och bidrar till en bra teamkänsla samtidigt som du gärna arbetar självständigt. Du har vana att arbeta i flera datasystem och erfarenhet av arbete i Treserva och TES är meriterande.


Övrigt
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, ledaregenskaper, och samarbetsförmåga.


Varaktighet och Sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning heltid, tillträde 2021-10-01 eller enligt överenskommelse. 


Upplysningar lämnas av
Enhetschef Annica Johansson 0651-187 86


Fackliga kontaktpersoner
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln 0651-180 00


Sista ansökningsdag
2021-09-01

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.

Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta
oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Swed
0651-181 07
Lisa Sjöström

Eva Berglund-Carlén
070-1902902
Elisabeth Fransson

Kjärstin Öhman

Eva Berglund-Carlén

Eva Åsåker

Inga-Lill Öjemark

David Norman

Carina Bryngelsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ljusdals kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2021
  • Ansök senast: 1 september 2021

Besöksadress

Förvaltningshuset
None

Postadress

None
LJUSDAL, 82780

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024