Samordnare till boendestöd

Samordnare till boendestöd

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

På boendestöd arbetar cirka 30 boendestödjare som stöttar våra kunder som har en psykisk och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som bor i ordinärt boende. Målet med boendestöd är att genom stöd och motivationsarbete ge kunderna möjlighet att höja sin funktionsnivå och få ett mer självständigt liv. Välkommen till en arbetsplats där du som samordnare kommer att få arbeta med varierande arbetsuppgifter i ett nära samarbete med vår enhetschef!

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare är du enhetschefens stöd och arbetar med olika arbetsuppgifter inom administration. Du kommer bland annat att få arbeta med; schemaläggning av personal, ta emot frånvaroanmälningar, sköta beställning av vikarier samt fördela uppdrag till våra boendestödjare. Vidare kommer du att få genomföra förrådsbeställningar, ta emot varor och registrerar dessa i Agresso. I arbetet ingår även mycket samverkan både internt och externt. Du kommer att ha mycket kontakt med våra planerare och stötta vid behov samt ha kontakt med olika samarbetspartners som biståndshandläggare, sjukvård till drift och service gällande bilar som verksamheten hyr. Arbetet är brett och därför behöver du tycka om att arbeta med olika arbetsuppgifter för att trivas hos oss.

Tjänsten är förlagd dagtid; 06:45-15:45 och är en visstidsanställning; 2022-10-01-2023-12-31


Intervjuer sker i vecka 34

KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten är att du har godkänd gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Du har god teknikvana och erfarenhet av att ha arbetat i något av följande system; Timecare, Personec, Treserva eller TES. Vidare har du goda kunskaper i svenska och B-körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av schemaläggning i ett digitalt system eller har arbetat som samordnare.

Som person tycker du om att samarbeta med andra och har lätt för att anpassa ditt arbete efter ändrade omständigheter. Du har även förmåga att planera och genomföra ditt arbete på ett effektivt sätt. Låter det här som dig? Vi hoppas vi ses!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Välfärd Gävle
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024