Samordnare till enheten för daglig verksamhet Linden

Samordnare till enheten för daglig verksamhet Linden

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Lindens aktivitetscenter är en LSS verksamhet inom Daglig verksamhet som ligger på Söder i Gävle, Vallongatan 6. Arbetet innebär att arbeta för att personer med funktionsnedsättning ska få möjlighet till att utvecklas efter sin egen förmåga, genom att skapa meningsfull sysselsättning för personer med beslut om insatsen. Vår inriktning på Linden är sinnesstimulering. På Linden arbetar nio handledare och en samordnare som tillsammans skapar den bästa verksamhet för alla som arbetar här. Allt arbete utförs på plats på under dagtid, finns ej möjlighet till distansarbete. Det går bra bussförbindelser till Linden.

ARBETSUPPGIFTER
Gillar du att arbeta inom LSS verksamhet och ha en samordnande roll? Ordna med logistik, driva utvecklingsarbete och av att samordna insatser för kunder? Vad roligt! Vi söker en samordnare till enheten för daglig verksamhet på Linden. Gör Gävle meningsfyllt.

Inom EDV arbetar vi aktivt med brukarinflytande och vårt arbete utgår från ett pedagogiskt förhållnings-och arbetssätt (PFA) som tydliggör och anpassar arbetsuppgifterna utifrån varje person.

Utvecklingsarbetet på Linden är ständigt pågående och en del av samordnarens arbetsuppgifter är att, tillsammans med medarbetarna, genomföra enhetschefs tagna beslut. För att få en väl fungerande verksamhet med kontinuerliga uppföljningar av tagna beslut, krävs samordning av insatserna på plats. Samordnaren ska inte i första hand ingå i den ordinarie verksamheten, utan vara en resurs för handledare och för enhetschef. Arbete kräver dock att samordnaren är insatt i brukarna då samordnaren ska kunna arbeta till viss del brukarnära om verksamheten så kräver.

Dina arbetsuppgifter som samordnare innebär att jobba med logistik, planera och kommunicera. Tillsammans med dina kollegor och chef ska ni skapa en trygg och utvecklande sysselsättning för brukarna med god kvalitet. Arbeta med att upprätthålla vår gemensamma plattform där alla har samma förhållningsätt och bemötande.

Hos oss kommer du att fungera som ett språkrör mellan chef och medarbetare, du kommer kommunicera med många instanser såsom brukarnas personliga assistenter, handledare, anhöriga och andra samarbetspartners. Du kommer samordna den dagliga personalförsörjningen och arbeta med vikarieanskaffning. Ansvara för introduktion vid nyanställningar och studiebesök.

Du kommer att delta i många olika slags möten och ibland initiera möten utifrån verksamhetens behov. Du kommer vara kontaktansvarig och vara behjälplig vid upprättandet av genomförandeplaner samt för utvärdering av dessa. I din roll som samordnare kommer du arbeta med systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) och göra analyser av arbetsmiljön, göra riskbedömningar och upprätta handlings- och åtgärdsplaner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom vård- och omsorg eller barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Meriterande är om du har en högskoleutbildning inom pedagogik. Vi vill att du minst har tre års erfarenhet av arbete inom målgruppen LSS. Du ska ha erfarenhet av att göra genomförandeplaner, ha dokumentationsvana samt ha god datavana, kunna Word och Excel. Du ska kunna formulera dig väl i det svenska språket i tal och skrift. Ha B-körkort och ha körvana av bil.

Det är meriterande om du erfarenhet av att ha sociala kontakter, kunna kommunicera med andra och planera och driva verksamheten framåt. Det är önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av sinnesimulering och kan Time Care Pool, treserva och Teams.

För att lyckas i din roll som samordnare är du duktig på att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du kan arbeta självständigt och tillsammans med andra, fatta beslut och ha en god initiativförmåga.
Att samarbeta med andra är självklart för dig, att bibehålla goda relationer både internt och externt. Du kan även samarbeta bra med personer i olika sammanhang och funktioner och du är prestigelös.

För att vara aktuell för tjänsten ska du kunna skriva tydligt och välstrukturerat samt kunna anpassa dina texter utifrån olika målgrupper. Du har en språklig säkerhet i tal och skrift. Du har god problemlösningsförmåga och hittar lösningar på uppkomna problem. Som person är du modig och kan skilja på sak och person.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024