Samordnare till Enheten för Rekrytering och Bemanning

Samordnare till Enheten för Rekrytering och Bemanning

Arbetsbeskrivning

Enheten för Rekrytering och Bemanning på Vård- och Omsorgsförvaltningen söker nu en Samordnare till Sektor Hemtjänst och Särskilt Boende
Tillsvidareanställning 100%, provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsgivare
Östersunds Kommun som arbetsgivare erbjuder en rad förmåner för dig som anställd, så som friskvårdsbidrag/friskvårdstimme, stimulerande arbetsmiljöer och olika juridiska och hälsorelaterade tjänster. Att du som anställd mår bra är viktigt för oss som arbetsgivare. Vi erbjuder personalstöd via Falck Heathcare, medarbetardagar, kompetensutveckling genom olika föreläsningar och utbildningar samt personalförmåner via Benify.
Organisation
Enheten för Rekrytering och Bemanning är en förvaltningsövergripande enhet inom Vård- och Omsorgsförvaltningen. Enheten ansvarar för rekrytering av timvikarier, anställning och bemanning av poolpersonal och timanställd personal till samtliga verksamheter inom både Sektor Hemtjänst och Särskilt boende samt Sektor Funktionshinder. Arbetsgruppen består idag av chefer, rekryterare, samordnare och administrativ personal. Sektor Hemtjänst och Särskilt Boende innefattar samtliga kommunala hemtjänstgrupper och särskilda boenden i Östersunds Kommun.
Uppdraget
Som samordnare på Enheten för Rekrytering och Bemanning på Sektor Hemtjänst och Särskilt Boende kommer dina arbetsuppgifter att innefatta bemanning av poolpersonal och andra personalbehov till verksamheterna, telefonkontakt och administration i samband med rekrytering samt samordning av extern bemanningspersonal. Du kommer arbeta i nära samarbete med vår nuvarande samordnare och övrig personal inom enheten samt kommer även ha täta kontakter med verksamheternas samordnare och enhetschefer.
Kvalifikationer
Ett krav för tjänsten är att du har dokumenterad vårderfarenhet samt erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Meriterande om du är utbildad Undersköterska eller har administrativ utbildning. Mycket god datavana krävs. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Heroma, ReachMee och/eller Avropsplatsen.
Vem är du?
Som person är du flexibel och lösningsorienterad. Du behöver ha god telefonvana och samarbetsförmåga. Arbetet har en tydlig struktur och du kommer arbeta självständigt och därför krävs det att du har god förmåga att planera och genomföra dina arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du har ett stort intresse för människor och service. Du behöver ha en öppen och rak kommunikation, är ödmjuk och har en förmåga att bidra till en god arbetsmiljö. Vi värdesätter att du är positiv till och ser möjligheter samt har vana att fatta beslut.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen Heby
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024