OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobb-ID
6022001
Jobbeskrivning
För kunds räkning så söker vi en gruppledare på ett av kundens enheter för vård och omsorg. Som gruppledare jobbar du främst i verksamheten med omvårdnads- eller behandlingsarbete. Du har även administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, uppdatering av riskbedömningar, avvikelser och dokumentation. Du leder det dagliga arbetet genom att introducera, coacha och inkludera. Arbetet är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Villkor
Startdatum: Omgående
Ort: Stockholm, Rotebro
Arbetstider: 8-17
KOMPETENSKRAV
- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot vård och omsorg.
- Några års arbetserfarenhet inom SoL med god kännedom om målguppen.
- Tala och skriva flytande svenska.
- God datorvana.
- Meriterande med kunskaper och erfarenheter av olika former av kognitiv stöd och lågaffektivt bemötande.
- Meriterande med kunskaper och erfarenheter av arbetsledning.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Som gruppledare jobbar du främst i verksamheten med omvårdnads- eller behandlingsarbete. Du har även administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, uppdatering av riskbedömningar, avvikelser och dokumentation. Du leder det dagliga arbetet genom att introducera, coacha och inkludera. Vidare säkerställer du god kvalitet på verksamheten och arbetar utifrån kundens utsatta pedagogiska ramverk i syfte att ge bästa möjliga stöd och förutsättningar till omsorgstagarna.
OM FÖRETAGET
Kunden är ett stödboende beläget i Rotebro torg med 10 platser för vuxna med psykiska funktionshinder. Förutom enheten i Rotebro så har företaget en rad andra enheter runtom hela Sverige, det finns därför goda förutsättningar att göra karriär inom bolaget. Verksamheten i Rotebro riktar sig till personer med psykiska funktionshinder i kombination med missbruk och som är i behov av särskilt boende.
DIN PROFIL
Du är tydlig, pedagogisk och drivs av att få personer att växa och utvecklas i sin yrkesroll. Som person är du självständig, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du har viljan och förmågan att leda och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du är initiativrik och lyhörd för omsorgstagarens behov och känner en naturlig respekt för andra människor.
För att lyckas i din roll som ledare hos kunden krävs det ett aktivt ledarskap som grundar sig i kundens värderingar. Därför så erbjuder kunden utbildningar till samtliga chefer och ledare via kundens egen utbildningsavdelning.
OM OSS
Som anställd på Reko Consulting kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Reko Consulting får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Reko arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Reko för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.