OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VoB Syd är ett kommunalt vårdbolag som ägs av kommunerna i Kronobergs län och Skåne. Verksamheterna tar emot akuta och planerade uppdrag från socialtjänsten (SOL och LVU) gällande skydd och stöd, utredning, behandling med placering i HVB eller familjehem. VoB driver även boenden för ensamkommande flyktingungdomar och erbjuder konsultationer och insatser i öppenvård. VoB är känt för kundfokus, kvalitetstänkande och förståelse för socialtjänstens situation. Bolaget är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2008.
VoB erbjuder goda utvecklings- och karriärmöjligheter för dig som vill satsa i ett kreativt sammanhang med korta beslutsvägar. Vår företagskultur kännetecknas av en hög grad av delaktighet och ömsesidig respekt där arbetsglädje och laganda uppnås. Du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling och subventionerad friskvård. Vårt arbete kännetecknas av professionalitet och hög kompetens. Med utgångspunkt från beprövade och kunskapsbaserade metoder bidrar vi till förändring som gör skillnad i klienternas liv.
Vill du vara med och utveckla Familjehuset i Alvesta?
Familjehuset i Alvesta söker dig som är intresserad av att jobba som utrednings- eller behandlingssamordnare.
På Familjehuset placeras familjer och barn för utredning, behandling samt skydd och stöd pga social, psyksocial och psykisk problematik.
ARBETSUPPGIFTER
Insatserna utgår från Genomförandeplan enligt BBIC och de Metoder som i nuläget används är framförallt Miljöterapi, CRA, ESTER, KBT, RePulse och Tejping samt lek, pedagogik och fysisk aktivering. Som samordnare ingår du i ett team kring en familj eller ett barn gällande ett utrednings- eller behandlingsuppdrag. I teamet har du som utredningssamordnare ett övergripande ansvar för att, tillsammans med övriga kollegor, sammanställa ett utlåtande eller sammanställning enligt BBIC utifrån genomförandeplan. Som
behandlingssamordnare har du ansvar för att utifrån målformulering i genomförandplan genomföra ett behandlingsuppdrag tillsammans med övriga kollegor samt även hantera skriftlig dokumentation. Du bör som samordnare ha en god förmåga att uttrycka dig i skrift, kunna ha ett övergripande helhetsperspektiv samt ha en god förmåga att fördela arbetsuppgifter till övriga kollegor.
Stor vikt läggs vid en ständigt pågående kompetensutveckling för hela personalgruppen där du också har möjlighet att anpassa dina egna personliga önskemål efter verksamhetens behov. Vi har regelbunden handledning samt konsultation och coachning externt.
KVALIFIKATIONER
Vi värdesätter en arbetsgrupp med både bred kompetens och specialistkompetens. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och åldersfördelning samt varierande etnisk och kulturell bakgrund. Som grundutbildning bör du ha examen som Socionom eller annan beteendevetenskaplig utbildning.
Vi värdesätter goda och välfungerande relationer i arbetsgruppen där vi gemensamt känner stor trygghet och tillit till varandra och där vi tillvaratar varje persons kompetens och erfarenhet på bästa möjliga sätt. En god lagande är grundstommen i verksamheten. Frihet under ansvar är vår policy!
Låter detta som något av stort intresse för dig och du dessutom anser dig kunna bidra till att ytterligare utveckla och förstärka vår verksamhet, tveka inte att söka tjänsten! Erfarenhet av behandlingsarbete på HVB eller inom socialtjänst, öppenvård .
ÖVRIGT
B-körkort krävs.
Att Du avstår från att röka under arbetstid är en förutsättning för anställning.
Kollektivavtal: KFS vård och omsorgsavtalet tillämpas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr. verksamhetschef Nina Lundgren
Samordnare Lina Meyer
0472-192 19