OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Fridhemmet servicehus
På Fridhemmet arbetar en engagerad personalgrupp som består av sjuksköterskor, undersköterskor, vårdbiträden, sjukgymnaster/ fysioterapeuter, arbetsterapeuter och administrativ personal.
Vi arbetar i tvärprofessionella team för att våra boenden ska få så bra förutsättningar som möjligt för en god omvårdnad.
Vi söker nu dig som vill arbeta som samordnare. Tjänsten är dagtid 7-15.30/ 8-16:30. Några av våra förmåner är friskvårdsbidrag och semesterväxling.
Fridhemmet servicehus erbjuder eget boende och riktar sig främst till personer från 65 år och uppåt. De som bor på Fridhemmet kan ha ett varierat behov av såväl enkla som mer kvalificerade hälso- och sjukvårdsinsatser.
Fridhemmet är centralt beläget nära Fridhemsplan på Kungsholmen.
Arbetsuppgifter som samordnare
Som samordnare arbetar du i nära samarbete med chefer och personal. Tillsammans med din samordnarkollega planerar du insatser utifrån biståndsbeslut och ansvarar för bemanningen på enheten samt följer upp utförda insatser. Du är en viktig länk mellan enheten och biståndshandläggare, anhöriga och andra externa aktörer. Du behöver kunna hantera flera saker samtidigt och prioritera i stressiga situationer.
Vi söker dig som har en god känsla för kvalitet, bidrar till en god stämning, tar ansvar, har ett gott bemötande och tycker om att arbeta med äldre. Du deltar även i vårt förbättringsarbete för att höja kvaliteten på verksamheten och arbetar efter våra kärnvärden att vara engagerad, nytänkande och lyhörd.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du är undersköterska i grunden och det är meriterade om du har utbildning från yrkeshögskola som samordnare inom social omsorg eller likvärdigt. Du har goda kunskaper i Word och Excel och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har erfarenhet av servicehus eller hemtjänst och har arbetat med bemanning och planering tidigare.
Som person är du är ansvarstagande, flexibel och har god samarbetsförmåga. Du är trygg i din yrkesroll och delar gärna med dig av din kompetens och är kreativ i meningen att du ser möjligheter istället för hinder. Du har god förmåga att samarbeta, kommunicera och främja en god arbetsmiljö och därmed motverka diskriminering.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Om Kungsholmens stadsdelsförvaltning
Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.
Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1300 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Pantzar
0703444467
Bianca Gideback
0708110364
Jenny Lins
0850811729
Monica Bellman
0850808127
Anna de Verdier HR-konsul.
08-508 11 726, anna.de.verdier@stockholm.se
Lena Forsberg, avdelningschef.
lena.b.forsberg@stockholm.se
Kari Flodman, förskolechef
kari.flodman@stockholm.se
Ulrika Wahlström, hr-konsult
08-50811733 ulrika.wahlstrom@stockholm.se
Lena Gustafsson, biträdande förskolechef
0850808622
Monica Bellman, förskolechef
0850808127