Arbetsbeskrivning
Jobbeskrivning
Continuum står för Kontinuitet och engagemang och vi söker nu samordnare till hemtjänsten i Västerås. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Continuum tillhandahåller Vård och Omsorg runt hela Västerås. Våra kontor finns på Bäckby, Hälla och Vallby.
All vår verksamhet präglas av det personliga mötet där servicen anpassas till individens förutsättningar och önskemål. Vi arbetar ständigt med att vara en professionell och förtroendeingivande utförare till våra kunder.
I rollen som samordnare ansvarar du för den dagliga planeringen och är första linjens kontakt med kunder, anhöriga och biståndshandläggare. Du ansvarar även över schemaläggning i samarbete med enhetschef. För denna roll krävs att man har en bra verksamhetsförståelse och det är därför krav att du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom hemtjänst/vård eller liknande.
Rollen som samordnare kräver att man är en person som är strukturerad, stresstålig och gillar att ha många bollar i luften. Du har ett nära samarbete med enhetschef men ditt arbete sker självständigt och det är därför viktigt att du är ansvarfull och organiserad. Du gillar att lösa problem, ge god service och skapa goda relationer med såväl personal som kunder.
Tjänsten är ett vikariat men kan komma att övergår till en tillsvidaretjänst
Sysselsättningsgrad och startdatum enligt överenskommelse.
Krav:
B-körkort
Tidigare erfarenhet som samordnare inom hemtjänst eller liknande.
Tveka inte att skicka in din ansökan idag!
Jobbtyp: Heltid/Deltid
Schema:
Måndag till fredag
Utbildning:
Gymnasieutbildning (Obligatoriskt)
Erfarenhet:
Samordnarroll: 2 år (Obligatoriskt)