OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Våra 1100 medarbetare möter Sjöboborna i livets alla stadier. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.
Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!
Vård och omsorgsförvaltningen i Sjöbo kommun arbetar efter visionen om Ett Gott Liv Varje Dag för våra kunder. Utifrån visionen arbetar vi med att få ett salutogent synsätt inom samtliga verksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som tycker om att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Som samordnare inom hemtjänsten är det viktigt att arbeta med ett ekonomiskt synsätt utifrån aktuellt resursfördelningssystem. En grund i uppdraget är ett nära samarbete med enhetschef. En spännande del av uppdraget är att balansera kundfokus, ekonomisk medvetenhet och en trivsam arbetsplats.
Vi förväntar oss att du som person har ett positivt synsätt även i stressiga situationer. Vi förutsätter att du är lojal gentemot arbetsgivaren samt följer överenskommelser och bestämmelser.
Arbetsuppgifter
- Tillstyrka/avstyrka poster i självservice, Personec P
- Ansvara för att kontrollera att tillsättning av vikarier sker i enighet med aktuellt resursbehov
- Ansvar för att i samråd med enhetschef göra en semesterplanering samt individuella semesterscheman
- Kontrollera och tillstyrka vikariers lönelistor
- Ansvar för att avstämma att medarbetarna lägger in poster i självservice vid frånvaro. Samt ha en dialog med medarbetarna kring detta.
- Ordna scheman för medarbetare som pga. sjukskrivning eller annan orsak ändrar sysselsättningsgrad.
- Aktivt delta i olika nätverk med andra samordnare, omsorgshandledare m.fl.
- Förmedla relevant information till berörda.
- Ha ett ekonomiskt perspektiv i alla arbetsuppgifter
- Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter som delegeras av enhetschef
KVALIFIKATIONER
- Kunna arbeta i olika datasystem varav erfarenhet av Time care är en merit
- Planera den egna arbetstiden utifrån givna ramar
- Vara noggrann och strukturerad
- Vara lyhörd mot olika aktörer
- Ha en flexibel inställning till arbete på olika arbetsplatser
Undersköterska eller likvärdig utbildning är önskvärt. Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 18 400 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Pernilla Palm
0416-271 90
Verksamhetschef Eva Gustafsson
0416-273 75
Enhetschef Annelie Thomasson
0416-27190
Enhetschef Lena Johansson
0416-27379
Enhetschef Hemtjänst Annelie Thomasson
0416-27190
Enhetschef Särskilt boende Marie Vansten
0416-27097
Verksamhetschef Lisbeth Larsson
0416-27375
Adminstrativ assistent Katarina Sund
0416-27047