OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun blev utsedd till årets superkommun i klassen storstadskommun i Dagens Samhälles årliga ranking 2022.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
Arbetsplatsen är i lokaler i Landvetter där chef, samordnare samt omvårdnadspersonal är placerade. Tillsammans är vi ca 30 stycken. Våra tre grundperspektiv som anställd inom Härryda kommun är medarbetarskap, ledarskap och kommunikation och samverkan.
Vi söker nu ersättare för en av våra samordnare som går på föräldraledighet.
ARBETSUPPGIFTER
Är du duktig på att arbeta administrativt med ett utpräglat servicetänkande? Tycker du att det är roligt och utmanande med många bollar i luften är dessutom flexibel och ansvarsfull? Då är det dig vi söker!
Som samordnare är du en nyckelperson i kontakten med anhöriga och brukare. I uppdraget arbetar du utifrån socialtjänstlagen och annan tillämplig lagstiftning samt är insatt i äldrepolitiska mål och riktlinjer för Härryda kommun. Du medverkar till en övergripande samordning och effektivisering av de ekonomiska resurserna. Vi arbetar för närvarande i dataprogrammen Tes, Treserva och Multi Access.
Heltidsarbete som samordnare innebär att du arbetar 38,25 timmar per vecka måndag till fredag, inklusive röda dagar.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
• planering av det dagliga arbetet på enheten
• ansvara för morgonmötet
• via biståndsenheten eller på uppdrag av legitimerad personal, ta emot och planera för nya ärenden
• vara delaktig på Team-träffar och andra möten
• vara delaktig i rekryteringsarbete
• att vara enhetschefen behjälplig vid specifika uppdrag
• vara schemaadministratör i schemaplaneringsprogrammet Multi access
• samverka med övriga hemtjänstgrupper vid schemaläggning och planering av personalresurser
• vara delaktig i rekryteringsarbete kring sommarvikarier.
KVALIFIKATIONER
Du som söker:
• arbetar utifrån en positiv människosyn och visar tillit till medarbetare och brukare
• omvårdnadsprogrammet eller utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig
• har god datorvana
• är strukturerad, pålitlig, flexibel, stresstålig och snabbt kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Samtidigt som du kan vara lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• har B-körkort
• har goda kunskaper i svenska och en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift
• har god administrativ förmåga.
Det är meriterande om:
• du har tidigare erfarenhet av samordnartjänst inom Hemtjänst och har arbetat som omvårdnadspersonal i verksamheten
• du har erfarenhet av arbete inom politisk styrd organisation, service och administration.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi sätter stort värde på att du har en god samarbetsförmåga, är engagerad och lyhörd mot brukare och mot personal.
För att erhålla anställning inom sektor utbildning, kultur och fritid, samt sektor socialtjänst, ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Till centralorten Mölnlycke är det nära från Borås och från centrala Göteborg är det tio minuters bilfärd. Vi är ca 39 000 invånare, dessutom har vi en flygplats, Landvetter flygplats, som ligger mitt i kommunen. Förutom Landvetter är Mölnlycke en av våra centralorter. Längst ut i öster hittar du orterna Hindås, Rävlanda och Hällingsjö.
Hemtjänsten ingår i verksamheten för Vård och omsorg tillsammans med enheterna inom personlig assistans och äldreboende.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.