OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Välkommen till Partille kommuns hemtjänst! Hemtjänsten tillhör vård- och omsorgsförvaltningen, avdelningen äldreomsorg, och har 145 anställda. Vi har tre hemtjänstområden, Centrum, Björndammen samt Sävedalen. Vi befinner oss just nu i en expansiv fas och gör därför en satsning för att möta framtidens utmaningar. Nu behöver vi rekrytera tre samordnare till två av våra hemtjänstområden.
Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika sorters fritids- och friskvårdsaktiviteter, friskvårdsbidrag och förmånscykel. Som samordnare i hemtjänsten i Partille har du en central roll och stor påverkansmöjlighet på våra arbetssätt, bland annat kommer du att ingå i vårt planeringsnätverk.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta som samordnare inom hemtjänsten i Partille kommun?
Som samordnare är du en viktig pusselbit i hemtjänstens planering och skapar förutsättningar för en väl fungerande och kvalitativ hemtjänst. Utöver planering ingår att tillsammans med kvalificerad samordnare på delegering av enhetschef sköta personalplanering utifrån verksamhetens behov efter beställda timmar. I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter med biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, primär- och slutenvård samt andra myndigheter. Som samordnare har du ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov och du har ett nära samarbete med dina kolleger och enhetschef för att se till att våra brukare får sina beviljade insatser med kvalitet. Med ditt öga för logistik, struktur och ekonomi ökar kvalitén för både medarbetare och för våra brukare.
Du kommer att ingå i kommunens planeringsnätverk för alla samordnare i hemtjänsten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete där planering och schemaläggning har ingått. Har du erfarenhet av arbete inom hemtjänsten och/eller har en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig ser vi det som meriterande. Likaså om du har erfarenhet av planeringssystemet TES. I arbetet ingår att arbeta i flera olika system, vilket innebär att du måste ha en mycket god datorvana. Du behöver kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Som person är du driven, tar ansvar och är duktig på att hitta lösningar med känsla för logistik, struktur, kvalitet och ekonomi. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, ett professionellt bemötande mot både kollegor och brukare.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering. Intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag.
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas.
För anställning i brukar- eller patientnära verksamheter är vaccination mot covid-19 viktigt för att förebygga smitta. I Partille kommun ser vi det därför som meriterande om du är fullvaccinerad.
För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Casselblad
031-7929640
Kathy Olausson
031-792 9891
Enhetschef Kerstin Casselblad
031-7929640
Furulunds äldreboende Kathy Olausson
031-792 9891
Administrativ chef Gerd Strandén
031-7921292
Nås genom kommunens växel
031-792 10 00
Chef Anna Holstmark
0317929951
Vision
031 792 1000
Kommunal
031 792 1000
Verksamhetschef Cai Berggren
031-792 98 34