OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom hemtjänsten så arbetar 6 stycken samordnare som planerar medarbetarnas arbetsdag. Vi använder oss av Intraphone som planeringsverktyg. Utöver samordnare består hemtjänsten av 6 enhetschefer, 9 hemtjänstteam, 1nattpatrull samt trygghetslarm och vaktmästare.
Nu ska en av våra medarbetare sluta så vi söker en ny medarbetare till vår samordnargrupp. Arbetet som samordnare innebär bland annat att vara spindeln i nätet mellan mottagare, anhörig, medarbetare, biståndshandläggare, sjuksköterska, rehabpersonal, externa samarbetspartner och enhetschefer m.m.
Om arbetsplatsen
Alla samordnare har sin arbetsplats på Stadsträdgården tillsammans med 7 av hemtjänstteamen, nattpatrull, trygghetslarm och vaktmästare samt enhetschefer.
Arbetsuppgifter
Huvuduppdraget som samordnare innebär att tillsammans med ansvariga enhetschefer och medarbetare i hemtjänstteamen utföra den dagliga planeringen i Intraphone, kontakt med våra mottagare av hemtjänst, boka timvikarier, viss schemaläggning, ta emot beställningar av biståndshandläggare, kontakt med Regionen via Cosmic Link, samt rekrytering av timvikarier. Även andra administrativa uppgifter som bedöms lämpliga kan bli aktuella. Du kommer att ha ett nära samarbete med enhetschefer, medarbetare inom hemtjänst, rehabteam och hemsjukvård.
Arbetstiden är för närvarande måndag till fredag helgfria vardagar men vid behov kan detta förändras. Arbetet kräver stor flexibilitet och ett gott förhållningssätt. Vi arbetar enligt en värdegrund där Enkelt, Effektivt och Medborgarvänligt är våra ledord
Kvalifikationer
Vi förutsätter att:
Du kan arbeta både självständigt och i grupp
Du tar egna initiativ samt är serviceinriktad och strukturerad.
Du är flexibel och har ett gott förhållningssätt
Du har god datavana
Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift.
Du har som lägsta kvalifikation en slutförd och godkänd undersköterskeutbildning.
Du har erfarenhet av att arbeta inom hemtjänst alt. hemsjukvård.
Du har erfarenhet av att arbeta med olika administrativa arbetsuppgifter.
Du har körkort och körvana.
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet
Anställningsvillkor
Heltid för närvarande dagtid måndag-fredag.
Tillträde enligt överenskommelse
Individuell lönesättning
Provanställning kan komma att tillämpas
Välkommen med din ansökan senast 221214. Intervjuer kommer att ske fortlöpande under rekryteringsperioden.
Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Enhetschef Annika Andersson tfn: 0224-74 90 12
Verksamhetschef Åsa Sahlberg tfn: 0224- 74 90 05
Fackliga kontaktpersoner: Kommunals exp.
Om Sala kommun
Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör.
Läs mer om Sala på www.sala.se.
Välkommen med din ansökan!
Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.