OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.
Mariestad står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.
I Mariestads kommun arbetar 2 500 kommunanställda från 170 yrkesgrupper inom 120 verksamheter. Här förvaltar och utvecklar vi några av samhällets viktigaste uppdrag: barns lärande, god omsorg och hållbar samhällsutveckling.
Då en av våra samordnare inom hemvården går vidare mot andra utmaningar inom kommunen behöver vi rekrytera en ersättare.
Är du strukturerad och lite av en problemlösare? Då kan denna tillsvidaretjänst vara något för dig!
Låter det intressant? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad tillsammans!
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som samordnare kommer du att tillhöra hemvårdsområde 3 i Mariestads tätort som innefattar grupperna Ekudden, Guldvingen och Gärdet.
Du kommer att arbeta riktat mot en eller två av dessa grupper.
Som samordnare är du spindeln i nätet som tillsammans med enhetschefen och samordnarkollega planerar det dagliga arbetet för omvårdnadspersonal. Du har också ett nära samarbete med sjuksköterska, biståndsbedömare, arbetsterapeut, fysioterapeut, brukare, anhöriga samt övriga samordnare inom organisationen.
Samordnaren ansvarar för vikarietillsättning vid sjukdom/frånvaro för vårdpersonal. Vid behov gör du schemajusteringar för att lösa dagens arbetspass. Du säkerställer också att timvikarier och sommarjobbande vårdpersonal introduceras på ett bra sätt. Som samordnare arbetar man i flera olika digitala system samt koordinerar SoL- och HSL-insatser i samband med in/utskrivning från slutenvård.
Som stöd har du en samordnarkollega som du delar kontor med.
KVALIFIKATIONER
För att passa i denna roll ser vi att du har en avslutad eftergymnasial utbildning med inriktning mot organisation, ledarskap eller planering. Meriterande är tidigare erfarenhet av liknande arbete, likaså arbetslivserfarenhet inom äldreomsorgen.
Du ska ha B-körkort, goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt goda IT-kunskaper.
Till tjänsten söker vi dig som uppskattar utmaningen i att lösa problem, är strukturerad och kan arbeta självständigt. Vi ser även att du har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga.
Du ska tycka om att hålla dig uppdaterad kring lagar som styr personalområdet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Arbetet är på heltid måndag-fredag och arbetstiderna är mellan kl. 06.30-15.30.
Då tillsättning ska ske så snart som möjligt hålls intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Den som söker tjänst inom äldre och omsorgsförvaltningen ska före erbjudande om arbete lämna utdrag från Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Kravet på registerkontroll gäller för samtliga, oavsett vilken tjänst inom förvaltningen som avses, anställningens tjänstgöringsgrad eller period. Den som endast sökt men inte erbjudits tjänsten behöver alltså inte lämna något utdrag.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.