OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du vill vara med och vidareutveckla hjälpmedelsprocessen i Västernorrland är detta en möjlighet för dig. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för Västernorrlands invånare.
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.
Hjälpmedelssamordnaren rapporterar till verksamhetschefen för Hjälpmedel Västernorrland, som ingår i regionledningsförvaltningens område Stöd och Samordning. Hjälpmedelsverksamheten har 57 medarbetare där merpaten har sin arbetsplats i Ljustadalen/Sundsvall, övriga arbetar i Sollefteå eller Örnsköldsvik. Verksamheten består av tre enheter (Konsulentenheten, Logistikenheten, Teknisk Serviceenheten) samt en grupp som rapporterar direkt till verksamhetschefen. Verksamheten har i uppdrag att tillhanda hålla personförskrivna tekniska hjälpmedel till länets invånare med funktionsnedsättning, via samverkan med länets kommuner.
Vi söker nu en hjälpmedelssamordnare till vårt team. Tjänsten är 100% och är en tillsvidareanställning. Tillträdesdatum och placering enligt överenskommelse. Arbetet kräver resor inom länet.
ROLLEN SOM SAMORDNARE
Samordnarens uppdrag är främst att arbeta aktivt för god samverkan mellan Regionen och länets kommuner i hjälpmedelsfrågor, samt bistå med övergripande sakkunskap till parterna. Uppdraget kan innebära kontakt med chefer och medarbetare inom vården samt lokal, regional och nationell samverkan.
Uppdraget innebär kvalificerad handläggning, där du besitter sakkunskap och är drivande i utvecklingsfrågor inom området, genom att vara sammankallande i länets gemensamma hjälpmedelskommitté och att där driva utvecklingen av arbetet med hjälpmedelsfrågor framåt för att kunna erbjuda invånarna bästa möjliga kvalitet avseende hjälpmedel.
Hjälpmedelssamordnaren verkar för att riktlinjer, rutiner och regelverk som berör hjälpmedel tillämpas på ett enhetligt sätt, samt vara publiceringsansvarig.
Arbetet innebär att på uppdrag även utarbeta förslag som kommuniceras i framför allt olika ledningssammanhang. Som stöd i ditt arbete finns hjälpmedelskommittén och kollegor inom Hjälpmedel Västernorrland samt inom regionledningsförvaltningen. I ditt arbete ansvarar du även för att vid behov ta fram underlag till politiska beslut.
Vi söker dig som för uppdraget har adekvat akademisk utbildning och erfarenhet av att arbeta inom funktionshinder- och hjälpmedelsområdet. Du är drivande och van att ta egna initiativ. Din samarbetsförmåga och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är mycket god.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Körkort B krävs.
Välkommen med din ansökan!
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.