OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Hornstull servicehus ingår i Södermalms hemtjänstenhet där även Södertjänst ingår.
På Hornstulls servicehus finns 88 lägenheter och en öppen mötesplats.
Personalgruppen består av sjuksköterskor, omsorgspersonal, sjukgymnast, arbetsterapeut och administrativ personal. Vi arbetar i tvärprofessionella team för att våra boenden ska få så bra förutsättningar som möjligt till en god omvårdnad.
På Södermalm har den äldre huvudrollen i sitt liv.
Vi arbetar efter våra kärnvärden; engagerad, nytänkande och professionell som ska finnas med i allt vi gör.
Vi utökar nu vår administration med ytterligare en samordnare.
Arbetsbeskrivning
Du ansvarar för den dagliga schemaplaneringen av omvårdnadspersonalen.
Du närvarar vid rapportering med omvårdnadspersonal.
Du har även kontakt med boende och anhöriga i samarbete med biträdande enhetschef.
En del av tjänsten innebär även att du arbetsleder personal och utvecklar verksamheten i den öppna mötesplatsen för våra äldre.
Du ansvarar även för vissa administrativa uppgifter som frånvarorapportering av personal, boende mm.
Som samordnare är du direkt underställd biträdande enhetschefen.
Kvalifikationer
- Du är utbildad undersköterska
- Du har minst fyra års erfarenhet av schemaplanering
- Vidareutbildning inom ledarskap är meriterande
- Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
- Van att arbeta i Office-paketet
- Att ha arbetat i program som paraplysystemet, agresso och medvind är meriterande.
Personliga egenskaper
Vi ser att du är en lugn och trygg person som kan handleda och kommunicera med personal.
Du har en utmärkt förmåga att slutföra och följa upp, vara välplanerad och organiserad.
Som person är du flexibel och har förmågan att hellre se möjligheter än hinder i förändringar.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.
Södermalms stadsdelsförvaltning har ett flextidsavtal samt tillämpar vinter- och sommararbetstid.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.