OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-avdelningens uppdrag är att leverera tjänster inom HR- området, med rätt innehåll, kvalité och omfattning till Region Gävleborgs övriga verksamheter. Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt & ödmjukhet, öppenhet & ärlighet och professionalism & ansvar.
Visstidsbemanningen, som är en del av HR avdelningen, ansvarar för att täcka det kortsiktiga behovet av personal för hela Region Gävleborgs verksamheter ffa. inom hälso- och sjukvården. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden "Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient" så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.
ARBETSUPPGIFTER
Samordnarens huvudansvar är att vara ett stöd till Enhetschefen för timvikarier inom Visstidsbemanningen vilket innebär ett visst arbetsgivaransvar. Samordnaren ansvarar för att skapa förutsättningar för att säkerställa en effektiv produktion med god kvalitet på tjänsteleveransen utifrån kärnverksamheternas behov. Det omfattar daglig styrning, att vara ett stöd till alla medarbetare på enheten samt att skapa standardiserade processer och rutiner. Det kräver ett stort engagemang för både tjänsteleveransen och verksamheten. Tjänsten innebär täta kontakter med interna uppdragsgivare och samarbetspartners.
I din roll ingår arbetsuppgifter som;
•Hantering av timanställd personal inom rådande arbetsrättsliga ramar.
•Introduktion och utbildning av nyanställda timvikarier.
•Löneöversynsarbete och lönehantering.
•Uppdatering och utveckling av rutiner och arbetssätt i samarbete med teamet samt interna samarbetspartners.
Du rapporterar till Enhetschefen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg i en samordnarroll, gärna med erfarenhet från liknande uppdrag.
Du trivs i en operativt samordnande funktion i nära samarbete med medarbetarna i teamet. Som person är du lyhörd och har förmågan att inspirera och coacha.
Du har förmågan att vara flexibel till ändrade förutsättningar och omständigheter. Tjänsten ställer höga krav på din kommunikativa förmåga och att du har lätt att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten. Du är också bekväm med att hantera personal i olika situationer.
Rollen kräver god förmåga att strukturera ditt och andras arbete samt goda administrativa kunskaper som du gärna delar med dig utav. Erfarenhet av löneöversynsarbete samt lönehantering är önskvärt.
Vi ser att du har PA-utbildning eller motsvarande erfarenhet. Har du erfarenhet av Hälso- och sjukvården är det meriterande då merparten av våra kunder är verksamma inom det området.
Resor inom länet förkommer.
Körkort erfordras
Varmt välkommen till oss!
ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg.
Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi vill ge människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att erbjuda högkvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling ökar vi attraktionskraften för vår region. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.