OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Arbetsplatsbeskrivning
Salems kommun har ett avtal med Länsstyrelsen att ta emot 11 ensamkommande som anvisats av MV. Kommunen köper dessa platser extern och bedriver i egen regi 2 HVB-boende för ensamkommande som fått uppehållstillstånd, 13 resp. 14 platser för pojkar i åldrarna 15-18.
Arbetsbeskrivning
Som samordnare ansvarar du tillsammans med enhetschef, för att den dagliga driften sköts i enlighet med socialförvaltningen, "Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om Hem för vård eller boende", "Kommunalförbundet Stockholms läns riktlinjer för handläggningen av ärenden vid socialtjänsten, ensamkommande barn och ungdomar" samt arbetar utifrån BBIC (barns behov i centrum).
Viss personaladministration ingår i arbetsuppgifterna, kommunen använder sig av BeSched som schema och bemanningssystem. Tillsammans med enhetschef ansvarar du för att genomföra kommunens övergripande mål på enheten. Du utvecklar samarbete och samverkan för barns och ungdomars bästa utifrån BBIC. Även bokning av vårdtider och kontakt med god man, skola, IFO- Salem mm ingår.
Kvalifikationer
Du är antingen utbildad socionom eller har likvärdig teoretiska kunskaper på universitetsnivå. Meriterande är om du tidigare arbetat i ledande position och/eller med integration och då helst inom området ensamkommande barn och ungdomar.
Som person är du trygg, flexibel, engagerad, uthållig och tar egna initiativ utifrån verksamhetens bästa.
Du ska ha ett intresse av att arbeta med människor, samt stödja och leda dem utifrån deras förmågor och behov. Du ska även ha en vilja att utvecklas inom området, både vad det gäller teoretisk kunskap och förmågan att utvecklas i ditt uppdrag. Språk och kommunikationsförmåga på svenska. Detta är viktigt både utifrån målgruppens behov men också utifrån arbetsuppgifterna och dokumentationskraven. Du ska ha datorvana eftersom många arbetsuppgifter sker via dator.
Anställningsvillkor
1 Tillsvidare samt 1 Vikariat
Heltid
Arbetstiden är måndag till fredag dagtid
Innan anställning är aktuell krävs utdrag ur belastnings-misstanke registret.
B-körkort är ett krav.
Tillträde:
För fasta tjänsten, 2015-11-02 eller enligt överenskommelse
För vikariatet, ca 2016-01-04 och sex månader framåt, med ev. möjlighet till förlängning.
Sista ansökningsdatum: 2015-08-31
Vid frågor kontakta gärna
Sofia Ahlin
Samordnare, Tallåsen
0707 - 83 62 30
Sofia.ahlin@salem.se
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund