OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rikspolisstyrelsen söker
Samordnare till Polisens verksamhetsstöd, enheten för Polisväsendets IT-Service (PVIT), Tjänsteleverans SK Svealand.
Ref. nr 375/13. Ansök senast den 9 december 2013.
Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen.
Polisens verksamhetsstöd genomför och vidareutvecklar tjänster åt polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor.
Polisväsendets it-service (PVIT) är en av sex enheter på PVS och består av sektionerna tjänstestöd, applikationsdrift, teknisk infrastruktur och tjänsteleverans. I huvudsak ansvarar enheten för teknisk förvaltning, drift och support inom områdena data, radio och telefoni.
Servicekontor Svealand ligger under sektionen Tjänsteleverans och ansvarar för IT-support, drift och införande av ny teknik i mellersta delen av Sverige. Servicekontoret består av ca 60 medarbetare. Servicekontoret leds av en servicekontors-chef som till sin hjälp har samordnare, tekniskt sambandsansvarig, kundansvarig samt fyra grupper med it-tekniker som leds av varsin gruppchef.
Arbetsuppgifter
Arbetets huvuduppgifter innebär att medverka i ett projekt där leveransen ligger inom servicekontorets ansvarsområde. Samordnarens roll är att planera och koordinera de arbetsuppgifter som skall utföras av våra regionala tekniker tillsammans med gruppcheferna. I detta projekt blir huvudsakliga arbetsuppgiften att samordna och kordinera införandet av ny infrastruktur till landets samtliga polisstationer. Det innebär att arbetet kommer att sträcka sig utanför det geogradiska området som Servicekontor Svealand täcker in. I arbetet kan resor förekomma för lokal förankring med våra tekniker som stationerade nationellt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- planera och koordinera större utbyten/införanden av teknik
- planera, koordinera och säkerställa att infrastrukturell it-teknik hanteras enligt våra riktlinjer.
- samordna arbetsuppgifter som rör hela Tjänsteleverans
- utföra beställningar på hårdvara av större omfattning kopplat till uppdrag/projekt
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- erfarenhet av liknande arbete som innefattat uppdrag av samordnande/planerande karaktär
- vana av att delegera och följa upp
- övergripande kunskap om it-teknisk infrastruktur, såsom servrar, kommunikationsutrustning, backup/lagringslösningar, UPS:er
- kunskaper om polisens organisation
- ha förmåga att vara noggrann och ha detaljkoll
Meriterande
Det är meriterande om du har:
- kunskaper om ärendehanteringssystem (T.ex. Remedy ARS)
- erfarenhet av projektledning
- kännedom om polisens IT-miljö
Personliga egenskaper
De personliga egenskaperna är mycket viktigt i detta arbete för att skapa utveckling och dynamik. Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och ser till helheten. Du tar egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet.
Läs mer om tjänsten på www.polisen.se