OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningsrätten i Stockholm är landets största domstol. Domstolen har omkring 550 anställda och handlägger ungefär 500 olika måltyper. Stora målgrupper är skattemål, socialförsäkringsmål, migrationsmål, biståndsmål och mål om offentlig upphandling. Domstolen arbetar aktivt med utvecklingsfrågor och strävar mot att vara en modern och öppen arbetsplats med engagerade och ansvarstagande medarbetare. Domstolen verkar för en god kompetensutveckling för alla medarbetare. Verksamheten präglas av professionalism, ansvar och respekt. Domstolen vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu samordnare till våra kanslienheter.
På förvaltningsrätten finns tre kanslienheter som bistår 3-4 dömande avdelningar vardera. Varje kanslienhet leds av en kanslienhetschef som till sin hjälp har samordnare i den operativa verksamheten. Som samordnare bidrar du till att arbetet på enheten sker rättssäkert, med hög kvalitet och med professionellt bemötande. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara arbetsledning av domstolshandläggarna, vilket bland annat innebär samverkan, planering och fördelning av arbetet. Det innebär också att se till att rutiner och riktlinjer följs och att bidra till att rutiner och arbetsmetoder utvecklas. Du kommer även att vara ett administrativt stöd åt en kanslienhetschef. Som samordnare är du arbetsledare men har inget formellt personalansvar.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha gymnasieutbildning och aktuell erfarenhet av arbete på myndighet, gärna domstol. Vidare ska du ha erfarenhet av att arbetsleda andra.
I rollen som samordnare krävs det att du har mycket god organisationsförmåga och är noggrann. Du har förmåga att motivera andra och skapa förutsättningar för att nå gemensamma resultat. Du har även god samarbetsförmåga, är lyhörd och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Vidare är det viktigt att du har integritet, är ansvarstagande samt att du kan växla mellan olika arbetsuppgifter och periodvis klarar hög arbetsbelastning. I olika situationer kan du snabbt se vad som behöver göras och utifrån verksamhetens mål prioritera och fördela arbetet på bästa sätt.
Du är en van datoranvändare och har lätt för att lära dig nya system. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Bifoga betyg och intyg som styrker din CV.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Lövqvist
08-561 680 84
Tanja Lindqvist
08-561 680 91
Anna-Maria Åslund Nilsson
08-561 680 71
Karin Lantz, PA-specialist
08-561 686 20
Eva Ramm-Ericson, kanslienhetschef avdelning 3
08-561 682 29
Åsa Steiner, kanslienhetschef avdelning 3
08-561 683 35
Anna Cahling, kanslienhetschef avdelning 1
08-561 685 18
Karin Dahlin, chefsrådman avdelning 2
08-561 688 37
Chefsrådman avdelning 2 Karin Dahlin (kontaktperson för frågor om tjänst
08-561 688 37
HR-specialist Åsa Hellgren (kontaktperson för frågor om proces
08-561 686 20