OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jordbruksverkets uppdrag som regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiskeri och landsbygdsutveckling är att arbeta för en hållbar utveckling, ett gott djurskydd, ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet och en livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna. Vi administrerar EU-stöd för jordbruket, landsbygden och fiskeområdet.
Vi är 1 200 anställda och huvudkontoret ligger i Jönköping.
ARBETSUPPGIFTER
Kontrollavdelningen ansvarar för Jordbruksverkets operativa kontroller sam centrala register. Avdelningen har fyra enheter, varav två arbetar med kontroller och två med register, och totalt ca 70 medarbetare.
Kontrollverksamheten genomför ca 15 000 kontroller inom ett stort antal områden per år. Bland annat görs växtskyddskontroller, foderkontroller och kontroller av utsäde. Registerverksamheten omfattar bland annat utveckling och förvaltning av jordbruksverkets centrala register.
Vi förstärker nu kontrollenheterna med en gemensam kontrollsamordnare, då Kontrollavdelningen kommer att bli ansvarig för fler kontrollområden under de närmsta åren. Som kontrollsamordnare ansvarar du för att ta emot nya kontrollområden och för att upprätta en plan för hur dessa ska implementeras i kontrollavdelningens verksamhet, du kommer att vara navet i detta arbete med ett övergripande helhetsansvar. Målet för arbetet är en effektiv samordning och enhetlig hantering. Du kommer arbeta med utveckling inom flera områden, bl.a. processen för den offentliga kontrollen, målstruktur, system för uppföljning och verifiering. Du kommer att arbeta både i grupp, självständigt samt med stort eget ansvar. Kontaktytorna är många, främst internt inom Jordbruksverket och du arbetar i nära samverkan med chefer och handläggare på avdelningen men även med övrig verksamhet på Jordbruksverket, främst den nya kontrollfunktionen på Divisionen för främjande och förvaltning.
Avdelningens verksamhet finns förutom i Jönköping även på fyra andra orter i landet.
Inför rekryteringsarbetet har Jordbruksverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Vi eftersträvar mångfald bland våra anställda.
Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.
Fyll i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte skickas med via offentliga jobb. Det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.
Tack för att du söker arbetet genom offentliga jobb!
KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen, t.ex. naturvetare, jurist eller samhällsvetare. Som person är du strukturerad, initiativtagande och kan bygga förtroendefulla relationer. Du har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skift, både på svenska och på engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsarbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Ek
036-15 62 70
Hossein Salimi Brujeni
036-15 59 82
Mikael Johansson
031-429582
Maria Gustavsson
036-15 60 93
Enhetschef Sophia Säberg
036 - 15 59 76
SACO Catharina Bladh
036 - 15 60 98
ST Helen Möller
036-15 62 61
SEKO Mikael Johansson
031-429582
Avdelningschef Anders Elfström
070 – 6337309
Enhetschef Registerenheten Michael Engl
036- 15 64 45