OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som brinner för att göra en viktig samhällsinsats för företagen i Sverige under dessa svåra tider? Är du driven och har god problemlösningsförmåga? Se då hit! Då kan du vara den vi söker.
Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar, är vår vision.
Tillväxtverket fick under våren 2020 i uppdrag av regeringen att hantera stödet för korttidspermittering, den enskilt största krisåtgärden som genomförs för att stötta svenska företag som drabbats av den pågående pandemin. Uppdraget styrs av en styrgrupp som stöds av samordningssekretariatet. Att arbeta på sekretariatet innebär att du får möjlighet att arbeta med strategiska frågor som rör genomförandet av Sveriges största krisåtgärd för att möta pandemin. Du får möjlighet att bidra till den ekonomiska återhämtningen i Sverige.
En arbetsdag på sekretariatet är rolig, utmanande och utvecklande. Vi har ansvarsfyllda uppgifter och arbetar i en kunskapsintensiv miljö. Vi är i många fall i händelsernas centrum och har många kontakter inom och utanför organisationen. Vi har en god laganda och stödjer varandra i stort och smått.
Om tjänsten
I rollen som samordnare kommer du att arbeta med de uppgifter inom sekretariatets ansvarsområden som rör ledningsstöd, samordning och analys. Det kan handla om beredning, samordning eller kvalificerat analys- och utredningsarbete rörande strategiska frågor för uppdraget. Det kan också handla om att hålla i och facilitera dialog med interna eller externa intressenter inom korttidsuppdraget. Enheten kvalitetssäkrar alla underlag som går till styrgruppen eller myndighetens ledningsgrupp. Enheten ansvarar för dialogen med Regeringskansliet samt näringslivets branschorganisationer.
Arbetet kännetecknas av höga krav på kvalitet och ett tidvis högt tempo.
Din tjänstgöringsort är ospecificerad, vi är flexibla men du behöver tillhöra något av våra kontor.
Vi söker dig som har:
- Examen från universitet eller högskola inom områdena ekonomi/juridik/statsvetenskap/ingenjörsexamen eller motsvarande
Följande är meriterande:
- Yrkesmässig erfarenhet av förhandlingar, analys- och utredningsarbete, rådgivning eller liknande med inriktning mot samhällsfrågor alternativt examen från relevant forskarutbildning
- Erfarenhet från Regeringskansliet eller stabsfunktion på myndighet
Som person söker vi dig som är analytisk, strukturerad och har god problemlösningsförmåga. Du är drivande och har god samarbets- och kommunikativ förmåga.
Anställningsform och sista ansökningsdag
Visstidsanställning mellan 15 februari och 31 december 2022. Sista ansökningsdag är den 3 februari 2022.
Mer information och kontakt
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta sekretariatschef, Laura Brandell Tham, 08-681 92 93. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Ida Wirmark, 08-671 08 95. Fackliga företrädare är Ulrika Åberg, Saco, tfn 08-681 77 39 och Johan Thorell, ST, tfn 08-681 66 01.
Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!
I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring.