OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vill du ha möjligheten att axla ett ansvarsfullt uppdrag och samtidigt utvecklas som medarbetare? I så fall sök tjänsten som samordnare till Linköpingsvägens hemtjänst!
Vilka är vi?
Vård- och omsorgskontoret med över 3 500 anställda ansvarar för vård- och omsorgsverksamheten i Norrköpings kommun. Kontoret är organiserat i tre verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende samt verksamhet för personer med funktionsnedsättning.
Verksamheten i ordinärt boende är uppdelad i två spår som leds av varsin områdeschef. Ordinärt boende spår 1 och 2 består av hemtjänst dag och natt, träffpunkter och dagverksamheter för personer med demenssjukdom samt larmteam. Larmteamet servar de brukare som har larm beviljat och använder det, oavsett om de valt privat eller kommunal hemtjänstutförare inom Norrköpings kommun. Hemsjukvården och hemgångsteamet ingår i en egen nyinrättad organisation och som arbetar över hela kommunen samt Visningsmiljön där välfärdsteknologi för information och inspiration visas upp.
Vårt uppdrag är att göra livet bättre för andra människor. Låter det som ett stort och svårt uppdrag? Det är det! Men, det är något som vi redan gör - varje dag! Tillsammans gör vi stor nytta – och vi gör det bra. Vi ger oss själva chansen att tänka, lära nytt och bli bättre, både som människor och som organisation. Allt det här gör Norrköpings kommun till en arbetsplats för kompetenta, nyfikna människor som vill ha mer än ett jobb.
På Linköpingsvägen 14-16 hemtjänst i Norrköping jobbar vi med kontaktmanskap och kontinuitet för att skapa trygghet för brukare såsom för oss medarbetare. Det är värdefullt för oss att vi har en god relation med dem vi finns till för.
I vårt team är vi 26 tillsvidareanställda medarbetare, uppdelade i tre arbetsgrupper som med stolthet och ett respektfullt sätt hjälper och stöttar brukarna i sin vardag. Vi arbetar på ett rullande schema både dag, kväll samt varannan helg, för. Vi har cyklar till vårt förfogande. Våra brukare bor i Kneippen och Ektorp.
Dina arbetsuppgifter
Hos oss får du möjlighet att ta ansvar och utvecklas både som medarbetare och som människa. I rollen kommer du framförallt, tillsammans med din chef, organisera det dagliga arbetet inom verksamheten.
Du kommer att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i bland annat verksamhetssystemet TES samt Treserva. Därför är det av stor vikt att du har god erfarenhet av att arbeta med dessa system och både kan planera ut insatser men också kvittera nya uppdrag och planera ut dessa.
Det kommer också kräva att du är van vid att formulera uppdrag och insatser till övriga medarbetare så insatser kan utföras på ett korrekt sätt utifrån brukarens behov och önskemål.
Vi erbjuder dig varierade arbetsuppgifter inom service, vård och omvårdnad där ingen dag är den andra lik. Arbetet kommer att ske inom hemtjänsten på ett rullande schema där du kommer att arbeta dag. Din arbetsuppgift kommer framförallt att innebära administrativt arbete där du förväntas samarbeta med andra undersköterskor med administrativa uppgifter samt enhetschef och undersköterskor som arbetar ute hos brukarna.
I dina arbetsuppgifter ingår att aktivt delta i enhetens arbetsmiljöarbete och att vara med och vidareutveckla vår verksamhet. Du kommer att arbeta med dokumentation, vilket innebär att det ställs krav på din förmåga att formulera dig såväl muntligt som skriftligt på svenska.
Vem är du?
Vi söker dig som har en undersköterskeutbildning samt erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg, gärna inom hemtjänst. Du som söker trivs med att arbeta med människor!
Vi söker dig som är van och har erfarenhet av administrativt arbete, såväl operativt som strategiskt. Som undersköterska med administrativa arbetsuppgifter kommer du ansvara för majoriteten av enhetens administrativa arbete. I detta inkluderas fakturering, samordning, brukarkontakt, brukardialoger och möten, organisering av insatser, personalplanering och bemanning.
Som person är du lugn och trygg i din arbetsroll, du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande men du behöver samtidigt vara beslutsam, framförallt i ärenden som du kommer att komma i kontakt med när du arbetar med de administrativa uppgifterna.
Arbetet kräver att du är ansvarsfull och har ett mycket gott professionellt bemötande och kan bemöta samarbetspartners, kollegor, medarbetare, chef men framförallt brukare och dess anhöriga.
Du har en positiv inställning till arbetet och är inte främmande för varken nya arbetsuppgifter eller verksamhetsförändringar.
Då majoriteten av din arbetstid kommer innefatta kontorsarbete och organisering av det dagliga arbetet så kommer stor vikt att läggas på din personliga mognad, lojalitet, uthållighet, stresstålighet och din helhetssyn.
Du behöver vara van vid att arbeta med en större arbetsgrupp där din roll är att samordna övriga medarbetares dagliga arbetsuppgifter.
Du har en hög digital mognad och du kommer att arbeta i olika verksamhetssystem, exempelvis Heroma, TES, Time Care Pool och Time Care Planering.
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Längd på anställning:
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: Den 5 januari, vi gör urval löpande
Kontakt: Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Johan Korall, 011-15 28 52 eller rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist, 011-15 30 10.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.