Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person som trivs med varierande arbetsuppgifter? Vill du utvecklas och samtidigt vara med i utvecklingen av vår verksamhet? Då kanske du är den vi söker!
Mark- och exploateringsenheten är en av Samhällsbyggnadskontoret sju enheter. Enheten består av markförvaltare, exploateringsingenjörer och enhetschef. Nu när vår samordnare går i pension söker vi en ny kollega till vår enhet. Vi är en positiv grupp som gillar att jobba tillsammans i ett lösningsfokuserad och positiv anda.
ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare hos oss får du arbeta med många olika processer. Du kommer bland annat att arbeta med fakturering och administration men också stötta i processer rörande avtalsskrivning, uthyrning och andra markförvaltningsuppgifter. Du kommer att arbeta i vårt ärendehanteringssystem, ekonomisystem och med andra programvaror.
En del i uppdraget är också att ha kontakt med medborgare, arrendatorer och andra parter samt hantera inkommande handlingar via såväl telefon som mejl. Du blir en central medlem på vår enhet, men har även mycket kontakt med övriga organisationen.
Vi har ett starkt fokus på verksamhetsutveckling - att utvärdera och förbättra våra processer är en självklar del av vårt löpande arbete. Precis som alla andra medarbetare på vårt kontor blir du en viktig del i olika övergripande arbeten, såsom kontorets systematiska arbetsmiljöarbete och arbete mot en helt digital samhällsbyggnadsprocess.
Utifrån intresse och tidigare erfarenhet kan även olika uppgifter inom markförvaltning bli aktuellt.
KVALIFIKATIONER
För att klara av och trivas i rollen ser vi att du har följande:
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom fastighetsförvaltning och/eller markförvaltning, ekonomi alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömning som likvärdig.
• Erfarenhet av administrativt uppdrag inom verksamhet som hanterar fastighetsförvaltning, markförvaltning eller liknande område.
• Erfarenhet från uppdrag där du har arbetat med leverantörs- och kundfakturering.
• Erfarenhet från uppdrag där du ansvarat för att hantera inkommande/utgående handlingar.
• God digital mognad och förmåga att sätta dig in i nya system och program, och se möjligheter till att utveckla din kunskap i de system du arbetar i.
Vi ser det som meriterande med erfarenhet inom/från:
• fastighetssystem, exempelvis Vitec och Incit Xpand.
• ekonomisystemet Unit4 ERP.
• uppdrag där du har arbetat med kundfakturering avseenden hyror och arrenden.
• offentlig sektor.
För oss är det lika viktigt med dina personliga egenskaper som dina tidigare erfarenheter. Vi ser att du är en person som trivs med ett omväxlande arbete och ett strukturerat arbetssätt, du är flexibel och kan prioritera om vid förändrade förutsättningar. Du behöver vara ansvarstagande och ha förmåga att arbeta självständigt, men även som del av en grupp. Du har en god samarbetsförmåga, servicekänsla och kommunikativ förmåga. Du gillar att vara med och utveckla processer och tycker om att bidra till verksamhetens utveckling.
Urvalet kommer ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 40 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.
För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.
Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.
I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun
Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Miljöchef Helena Segervall
0152-29284
Miljöinspektör Karolina Biel
0152-29287
Vision Samira Kello
0152-29312
Enhetschef/Bygglovschef Anders Solberg
0152-29320
Bygglovshandläggare/byggnadsantikvarie Johan Apelman
0152-29339
Sveriges arkitekter Alvin Ekmekciu
0152-29366
Samhällsbyggnadschef Marie Jonsson
0152-29365
Personalvetare Melissa Ojeda Mayta
0152-29364
tf Miljöchef Marie Jonsson
0152-29365
Personalvetare Mats Elfdahl
0152-29197