Samordnare till Natt- och larmpatrullen i Nacka kommun!

Samordnare till Natt- och larmpatrullen i Nacka kommun!

Arbetsbeskrivning

Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna i landet per område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.



Är du en relationsskapande problemlösare som trivs att jobba i en föränderlig miljö? Sök då tjänsten som samordnare till Natt-och larmpatrullen idag!

  Arbetsbeskrivning
Som samordnare och administratör/bemannare är du verksamhetens ryggrad och informationskälla.

Du har en central roll i verksamhets arbete, där du håller ordning och reda på både kund och medarbetare. Du har ett övergripande ansvar för personal- samt kundadministrativa arbetsuppgifter och samordning av dessa. Därför blir du ett viktigt stöd för både verksamhetschef och medarbetare/personal. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel administrering av schema, ärendehantering, ekonomi- och personalrelaterad administration. Du arbetar med verksamhetsuppföljning, utbildning-/mötes samordning och liknande förekommande uppgifter. Du har många kontaktytor, såväl interna som externa. Du bistår avdelningen i olika IT-relaterade frågor. Du har också hand om fakturor och medverkar vid månatliga möten för verksamheten.Vid behov förväntas du att bestå verksamheten med USK uppgifter på fältet.

 

Vi erbjuder dig
En tjänst som samordnare inom Natt- och larmpatrullen. Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig ett flexibelt och stimulerande arbete där du kan göra skillnad för äldre som behöver stöd och omvårdnad i hemmet. Vi arbetar aktivt med individuella anpassningar för att kunna ge våra kunder en hög kvalitet av stöd och service. Läs mer om larmpatrullen https://www.nacka.se/omsorg-stod/senior/hjalp-i-hemmet/trygghetslarm/nattpatrullen Läs mer om nattpatrullen https://www.nacka.se/omsorg-stod/senior/hjalp-i-hemmet/hemtjanst/

 

Din bakgrund
Du som söker har förståelse för socialtjänstlagen och riktlinjerna inom hemtjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet av samordning och schemaläggning samt förståelse för ekonomi och arbetsrätt. Även utbildning som undersköterska ses som meriterande. Att du har körkort för minst automatbil är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och personliga egenskaper såsom:

Du är kommunikativ och har mycket god samarbetsförmåga. Du är diplomatisk och har en väl utvecklad fingertoppskänsla. Du är engagerad och kan arbeta både självständigt och i grupp med hög integritet. Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och är van problemlösare. Du ser till att ha kvalitet i din leverans och kan fullfölja dina åtaganden, även när tempot är högt. God förmåga att kunna växla fokus, till exempel mellan analys och att ge service, är också viktigt. Du är inte rädd för att gå utanför dina ordinarie arbetsuppgifter i de fall situationen så kräver. Goda kunskaper i svenska språket såväl i tal som i skrift samt god systemvana är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Utdrag från belastningsregistret
I enlighet med Nacka Socialnämndens beslut krävs ett utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning inom våra vård-och omsorgsverksamheter. Använd blankett https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget då handläggningstiderna kan vara långa.

 

Om anställningen
Tillsvidareanställning på heltid, dagtid (40 timmars arbetsvecka) 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Vardagar dagtid 8-17

Månadslön

Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse



 

Om rekryteringsprocessen
Rekryteringen består av två intervjuer och flera tester. Vi rekryterar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2021.

Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välfärd Samhällsservice ansvarar för kommunens produktion av välfärdstjänster och driver bland annat särskilda boenden för äldre och personer med särskilda behov, dagliga verksamheter, fritidsgårdar, musikskola och kulturhus. Totalt har vi drygt fyrtio enheter inom fyra affärsområden med 1400 medarbetare och tillsammans omsätter vi cirka 600 miljoner kronor. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Brattström
087188982
Ylva Thyrén
087187523
Katarina Centerdal, Enhetschef
08-718 90 37, 070-431 90 37
Izabell Söderström, Enhetschef
08-718 77 59, 070-431 90 50
Ylva Thyrén, Rekryteringsspecialist
08-718 75 23
Alexandra Jonsson Mazzuoccolo
087188774
Maja Biström
070-4318402
Michaela Kalén, Rekryteringsspecialist
08-7187826
Anneli Backman, Biträdande verksamhetschef
08-718 81 90
Sirpa Tampio Wallebom, enhetschef NSC Sofiero
08-718 97 38

Sammanfattning

Besöksadress

Granitvägen 13-17
None

Postadress

Granitvägen 13-17
Nacka, 13140

Liknande jobb


5 juli 2024

Undersköterska till område Kvinna

5 juli 2024

5 juli 2024