OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad problemlösare med sinne för detaljer och tål att arbeta i ständigt föränderlig miljö? Sök då tjänsten som samordnare till Natt-och Larmpatrullen idag!
Ditt uppdrag
Som samordnare och administratör/bemannare är du verksamhetens ryggrad och informationskälla.
Du har en central roll i verksamhets arbete, där du håller ordning och reda på både kund och medarbetare. Du har ett övergripande ansvar för personal- samt kundadministrativa arbetsuppgifter och samordning av dessa. Därför blir du ett viktigt stöd för både verksamhetschef och medarbetare/personal. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel administrering av schema, ärendehantering, ekonomi- och personalrelaterad administration. Du arbetar med verksamhetsuppföljning, utbildning-/mötes samordning och liknande förekommande uppgifter. Du har många kontaktytor, såväl interna som externa. Du bistår avdelningen i olika IT-relaterade frågor. Du har också hand om fakturor och medverkar vid månatliga möten för verksamheten.
Vid behov förväntas du att bestå verksamheten med USK uppgifter på fältet.
Rollen omfattar men är inte begränsad till:
- Bemanning genom schemaläggning utifrån arbetstidsmodellen
- Ansvar för ledighetsansökningar; ansvar för att utbilda medarbetare i användning av arbetstidsmodellen
- Samordning och ansvar för kundadministration
- Administrativt ansvar för bilarna
- Fakturahantering och inköp
- Visst ekonomiskt ansvar
Är det här du?
Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och är van problemlösare. Du ser till att ha kvalitet i din leverans och kan fullfölja dina åtaganden, även när tempot är högt. God förmåga att kunna växla fokus, till exempel mellan analys och att ge service, är också viktigt. Du är inte rädd för att gå utanför dina ordinarie arbetsuppgifter i de fall situationen så kräver. Då arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer, medarbetare och kunder behöver du vara kommunikativ och ha förmågan att skapa förtroende och goda relationer i alla situationer. Du är engagerad och kan arbeta både självständigt och i grupp med hög integritet. Du är diplomatisk och har en väl utvecklad fingertoppskänsla.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Din erfarenhet
För att vara aktuell för tjänsten är det ett krav att du:
- Erfarenhet av samordning och schemaläggning
- Kunskaper inom socialtjänstlagen och riktlinjer inom hemtjänst
- Förståelse för ekonomi och arbetsrätt
- Mycket god system- och datorvana
- Utbildad undersköterska med 1500 poäng
- B-körkort
- Mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift
Dina personliga kompetenser
- Strukturerad
- Problemlösningsförmåga
- Samarbetsförmåga
- Relationsskapande
- Självständig
- Flexibel
Vi erbjuder
I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. Som anställd erbjuds du friskvårdsersättning, förmånscykelserbjudande samt möjlighet att växla semesterersättning mot fler semesterdagar.
Intresserad?
Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Katarina Centerdal på https://nacka.varbi.com/center/tool/position/520909/edit/tab:2/katarina.centerdal@nacka.seeller 08-718 90 37
Vi ser fram emot att få din ansökan!
Urvalet kommer att ske löpande och denna tjänst kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Rekryteringsprocessen består av tester, intervjuer och referenstagning. Sista ansökningsdag är 2022-06-26.
Utdrag från belastningsregistret
I enlighet med Nacka Socialnämndens beslut krävs ett utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning. Använd blankett https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Begär gärna ut utdraget i samband med att du skickar in din ansökan.
Om anställningen
Tillsvidareanställning på 100% (40 timmars arbetsvecka på heltid) 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.
Vardagar dagtid 7-16, kan varieras
Månadslön
Tillträde början av september och/eller enligt överenskommelse
Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.
Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välfärd Samhällsservice ansvarar för kommunens produktion av välfärdstjänster och driver bland annat särskilda boenden för äldre och personer med särskilda behov, dagliga verksamheter, fritidsgårdar, musikskola och kulturhus. Totalt har vi drygt fyrtio enheter inom fyra affärsområden med 1400 medarbetare och tillsammans omsätter vi cirka 600 miljoner kronor. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ida Brattström
087188982
Ylva Thyrén
087187523
Katarina Centerdal, Enhetschef
08-718 90 37, 070-431 90 37
Izabell Söderström, Enhetschef
08-718 77 59, 070-431 90 50
Ylva Thyrén, Rekryteringsspecialist
08-718 75 23
Alexandra Jonsson Mazzuoccolo
087188774
Maja Biström
070-4318402
Michaela Kalén, Rekryteringsspecialist
08-7187826
Anneli Backman, Biträdande verksamhetschef
08-718 81 90
Sirpa Tampio Wallebom, enhetschef NSC Sofiero
08-718 97 38