OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Till operativ kommunikation söker vi nu samordnare som är kommunikativa, tydliga och ansvarstagande. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta görs genom att utveckla och tillhandahålla specialistförmåga som höjer den operativa effekten i arbetet med regionens problembild. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i region Stockholm. Sektionen för operativa kommunikativa insatser bistår med kommunikativ spetskompetens i form av dialogpolisverksamhet, polisförhandling, krisstöd och operativ kommunikation i de lokala och regionala problembilderna. Nytänkande och effekt är viktiga ledord för oss.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som samordnare är flexibelt och innebär i grunden att du tillsammans med andra arbetar med planerad och koordinerad kommunikation mot avgränsade målgrupper i syfte att påverka kunskaper, attityder och beteenden för att uppnå polisiära målsättningar. Arbetet bedrivs i både kort tidsskala med hastigt uppkomna problem såväl som i lång tidskala med strategiska frågor. Några av arbetsuppgifterna är:
• Analysera polisiära problem, informationsmiljön och målgrupper för kommunikation. Med utgångspunkt i dessa analyser ingår sedan att utveckla kommunikationsplaner och koncept samt att kravställa informationsprodukter.
• Arbeta med olika uppdrag internt (lokalt, regionalt och nationellt) och externt.
• Ta fram underlag för kommunikationsinsatser samt vara stöd och rådgivare inom kommunikation till exempelvis chefer inom myndigheten.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande som arbetsgivaren anser är relevant för tjänsten
• Minst 2 års erfarenhet av strategisk kommunikation eller marknadsföring
• Kunskaper inom Microsoft Officepaketet
• B-körkort
Det är meriterande om du även har:
• Projektledarerfarenhet
• Arbetat med sammanställning och analys av data som arbetsgivaren anser är relevant
• Arbetat med beteendekommunikation
• Eftergymnasial utbildning inom socialpsykologi
• Erfarenhet av att ha kravställt/tagit fram informationsprodukter (flygblad, affischer, tal manus, sociala medier-inlägg etc.)
• Erfarenhet av att ha arbetat med omvärldsbevakning/omvärldsanalys
• Utbildning eller erfarenhet inom grafisk design
• Erfarenhet av att tidigare arbetat inom Polismyndigheten eller annan myndighet
Personliga egenskaper
Som person har du lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och arbeta under tidspress. Du har en vana att presentera ditt arbete både skriftligt och muntligt, vilket du gör på ett tydligt och välformulerat sätt. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar upp dem och driver dina processer vidare. Avslutningsvis föredrar du att arbeta med andra och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4 december 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson
Ledningsstöd Leo Hoffman
Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63