OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samordnare till NerikeTolkarna i Örebro!
Vill du vara en del av en professionell arbetsgrupp som utför ett otroligt viktigt arbete? Vill du vara med och värna våra kunders bästa och samtidigt leverera en samhällsnyttig tjänst? Se hit!
NerikeTolkarna AB är inriktade på teckenspråks- och dövblindtolkning med utgångspunkt i Örebro. Vi ansvarar för den nationella förmedlingstjänsten för bildtelefoni och har sedan många år avtal med flertalet myndigheter och skolor i Sverige. Verksamheten bedrivs dygnet runt under hela året och optimerad schemaplanering är därför en viktig del av verksamheten.
Vi söker nu en samordnare till vårt team i Örebro. Tjänsten är ett vikariat under 1 år med start i början av september 2023. Tjänsten är på 100%.
Arbetsuppgifter:
Tjänsten innefattar samordning av våra anställda tolkars scheman samt andra administrativa och praktiska uppgifter som schemaplanering, lång- och kortsiktig, hantering av tolkbeställningar, ledighetsförfrågningar, kundkontakt, frilansförfrågningar med mera.
Beredskapstjänstgöring kväll och helg är också en del av arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Tidigare erfarenhet av administrativt arbete, verksamhetsplanering och schemaläggning
Goda kunskaper om och erfarenhet av att arbeta i schemaplaneringssystem
God organisatorisk-, ekonomisk- och administrativ förmåga, gärna dokumenterad sådan
Goda kunskaper i Microsoft Word samt Excel
Vi ser ett stort värde i ditt medarbetarengagemang, kundperspektiv och bemötande. Vi ser också att du har kunskap och förståelse om verksamhetens organisation och för de ekonomiska aspekter som är tydligt sammankopplade med schemaläggning och det arbete samordningen gör. En viktig egenskap är god samarbets- och beslutsförmåga och att i det kunna möta såväl medarbetare som ledning. Vi värdesätter att du är ansvarsfull, kreativ och tar initiativ till förbättringar av verksamheten.
Vi på NerikeTolkarna värnar alltid om våra kunders bästa och vi är positiva, engagerade och omtänksamma. Vill du också bli en del av detta fantastiska team?
Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande!
Anställningsformer:
Vikariat 1 år med planerad start den 4 september
Låter rollen intressant för dig?
Eller har du kanske frågor? Då är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Ulrika Goldkuhl på Best Bemanning & Rekrytering AB som sköter rekryteringen. Du når Ulrika på telefon 070-2611505. Din Cv och ditt personliga brev vill vi ha snarast, dock senast den 11/6 2023.
Urval kan komma att ske under ansökningsperioden, så sök redan idag!
Du skickar in dina dokument via www.bestbemanning.nu/lediga-jobb
Om Best bemanning & rekrytering
- Vi matchar företagens bemanningsbehov med rätt kompetens
Vi kallar oss Best av flera anledningar. Dels har vi många års erfarenhet av rekryteringsbranschen och stenkoll på den lokala marknaden. Dessutom har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en diger kandidatbank – det gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt medarbetare med företagens bemanningsbehov.
Men det absolut besta med oss är våra medarbetare. Vi vet att ju bättre vi tar hand om våra anställda, desto bättre förutsättningar ger vi dem till att utvecklas. Därför arbetar vi individuellt med våra medarbetare och månar om deras intressen. Vi gör helt enkelt det besta vi kan för dem, i med- och motgång. Det är den inställningen som byggt vår verksamhet och gjort oss best på bemanning.
Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet.
Vi är best på
Administration
Ekonomi
Fastighetsskötsel
Industri
Lager och logistik
Mark och anläggning
Sälj och marknad
Teknik
Transport