Samordnare till Personlig assistans

Samordnare till Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt. Varje individ gör stor skillnad för många människor, genom hela livet. Det gör det lätt att bli engagerad och hitta mening. Vår ledstjärna är ett bättre Östersund. Därför rör vi oss ständigt framåt, och gör det med hjärtat. Vi är 5 600 medarbetare inom 400 olika yrken som ger varandra styrka och inspiration. Vi erbjuder stora möjligheter att utvecklas både professionellt och som person. Roligt för dig och bra för Östersund!

Tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad inom sektor Funktionshinder, Personlig assistans med arbetstid dagtid måndag till fredag. Ev beredskap 1 helg på 4 veckor.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetet som samordnare innebär att du har administrativa arbetsuppgifter och du arbetar nära chef. Du ska vara behjälplig med:

- Bemanna utifrån ekonomiska ramar/budgeterade timmar

- Schemaplanera

- Administrera sjuk- och friskanmälan

- Korttidsrekrytera

- Tillstyrka kortare ledigheter samt planera för dessa

- Kontrollera och registrera arbetstider i Heroma

- Planera verksamheten utifrån beviljade beslut

- Hantera tidjournaler som skickas till Försäkringskassan

- Enhetschef kan utöver detta delegera andra arbetsuppgifter

KVALIFIKATIONER

Erfarenhet av administrativt arbete är meriterande. Goda datakunskaper, erfarenhet av Heroma önskvärt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och du ska kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ta egna beslut. Du bör vara en god organisatör och kunna se helheten. Du behöver vara lyhörd, tydlig och ha en god samarbetsförmåga. Du tycker om att ta ansvar och är lösningsfokuserad. Du behöver ha en rak kommunikation och du ska vara drivande och ha en vilja att tillsammans med chef och övrig personal vidareutveckla vår verksamhet. Vi ser också att du har erfarenhet från vården då det kan tänkas att du får hjälpa till ibland.


Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med.

Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östersunds kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2024
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024