Samordnare till Personlig assistans

Samordnare till Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Personlig assistans i Norrköping består av 4 team. Vi utför personlig assistans åt de brukare som valt kommunen som utförare. Brukarna har beslut om assistans enligt LSS eller SFB.

Vi är ett sammansvetsat gäng på kontoret som består av 4 enhetschefer, 3  samordnare och 2 löneadministratörer. Totalt är vi cirka 175 personer som samarbetar för att tillgodose brukarnas behov enligt beslut och genomförandeplan. Tillsammans planerar, administrerar och säkerställer vi en trygg assistans. 

ARBETSBESKRIVNING

Du kommer att jobba på schema dagtid och var tredje helg. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att se till att vakanta pass hos brukare bemannas. Du ska lägga in scheman i vårt lönesystem Heroma. I veckorna har du dina kollegor och oss chefer till hjälp men på helgen jobbar du själv och då behöver du kunna och våga ta snabba beslut. Behöver du chefsstöd så har du biträdande chefer att kontakta.

Att vara samordnare hos oss innebär en mängd olika kontakter, som med brukare, anhöriga, medarbetare och samarbetspartners så som hemsjukvården. Ditt bemötande måste vara gott och du behöver ha förmåga att bemöta alla på ett inkännande sätt. Det är ett krävande arbete där din förmåga till problemlösning emellanåt kommer ställas på sin spets, men där också glädjen och skratt finns nära till hands. 

DIN PROFIL

Du bör ha en gymnasial utbildning inriktad mot administration eller vård och omsorg. Ha god erfarenhet av logistik och en känsla för att vilja serva. Du behöver kunna ta snabba beslut och våga stå för dem samt kunna hålla många bollar i luften samtidigt.

Du ska se till att "Rätt person är på rätt plats vid rätt tid". Du bör ha god kännedom om och intresse av människor med olika funktionsnedsättningar för att kunna möta upp våra brukare på ett professionellt sätt.

Du ska ha god datorvana. Meriterande är kunskap av våra system Heroma, TES och Time Care Pool. Meriterande är om du har jobbat med bemanning tidigare.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. 

Tillträdesdatum 1 november.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Ulrika Nilsson, enhetschef, telefonnummer 011-151069.

Din ansökan vill vi ha senast den 15 augusti. 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Personlig assistent till Ung kille i Stockholm

26 november 2024