OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en samordnare till en tillsvidaretjänst på heltid som kommer vara placerad på Funktionshinderområdet Personlig assistans. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid dagtid, måndag - fredag.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som samordnare innebär att du har administrativa arbetsuppgifter och du arbetar nära chef. Du ska vara behjälplig med:
- Bemanna utifrån ekonomiska ramar/budgeterade timmar
- Schemaplanera
- Administrera sjuk- och friskanmälan
- Korttidsrekrytera
- Tillstyrka kortare ledigheter samt planera för dessa
- Kontrollera och registrera arbetstider i Heroma
- Planera verksamheten utifrån beviljade beslut
- Hantera tidjournaler som skickas till Försäkringskassan
- Enhetschef kan utöver detta delegera andra arbetsuppgifter
KVALIFIKATIONER
Erfarenhet av administrativt arbete är meriterande. Goda datorkunskaper, erfarenhet av Heroma önskvärt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och du ska kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ta egna beslut. Du bör vara en god organisatör och kunna se helheten. Du behöver vara lyhörd, tydlig och ha en god samarbetsförmåga. Du tycker om att ta ansvar och är lösningsfokuserad. Du behöver ha en rak kommunikation och du ska vara drivande och ha en vilja att tillsammans med chef och övrig personal vidareutveckla vår verksamhet. Du måste vara stresstålig då det periodvis är mycket bemanning.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju. Intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.