OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens uppdrag är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, sjukdom, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Verksamheten omfattar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, anhörigstöd, funktionsstöd och individ- och familjeomsorg.
Genom vårt arbete vill vi skapa förutsättningar för delaktighet, trygghet och inflytande över sitt eget liv.
Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa i ett arbete där du gör skillnad för andra. Välkommen till oss och välkommen med din ansökan!
Beskrivning
Socialförvaltningens resursenhet med uppdraget att ansvara för korttidsbemanning till alla hemtjänstgrupper inom Bollnäs hemtjänst samt personlig assistans.
I uppdraget ingår planering, rekrytering, schemaläggning och uppföljning av utförd tjänst.
Vi söker nu en samordnare för rekrytering och personalförsörjning till Bollnäs hemtjänst och funktionsstöd Personlig assistans.
Enheten är öppen dygnet runt, årets alla dagar. Det innebär att man tjänstgör var 4e helg.
Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla ett kreativt och engagerat arbetslag som genom sitt arbete gör skillnad för människor i behov av omsorg?
Arbetet som samordnare är varierande och bjuder på många spännande möten med intressanta personer. Du ska vara behjälplig med löpande rekrytering av medarbetare, såväl tillsvidare anställda som vikarier. I uppdraget ingår även att introducera och ge stöd till nyanställda.
Som samordnare i resursenheten är man en nyckelperson som ska arbeta med att skapa en helhetssyn och kvalitetsutveckling. I arbetet ingår även att säkerställa att det dagliga arbetet genomförs efter de arbetssätt och rutiner som finns för verksamheten, samt uppmärksamma behov av förbättring och utveckling.
I uppdraget som samordnare arbetar du nära enhetschef och ska vara enhetschef behjälplig med lokala arbetsuppgifter.
Då vi nu startar upp en ny verksamhet har du stora möjligheter att vara med och påverka och utveckla arbetet i resursenheten.
Kvalifikationer
Du har treårig gymnasieutbildning. Arbetslivserfarenhet av administrativt arbete är ett krav.
Eftergymnasial utbildning inom arbetsrätt och arbetsmiljö, eller tidigare arbete inom området, är meriterande.
Du har erfarenhet och god vana av att arbeta inom Officepaketet och olika IT-system som används för kundplanering, personaladministration, fakturahantering m.fl. Då dokumentation är en del av dina arbetsuppgifter är det viktigt att du behärskar svenska språket väl i tal och skrift.
Vi söker dig som har hög grad av servicekänsla och som trivs med att kontinuerligt arbeta med en bredd av parallella uppgifter. Du ser värdet av ett gott samarbete med medarbetare samt ledare och bidrar själv till detta genom din flexibilitet och ditt engagemang. Du trivs med att arbeta med komplexa frågor och att lösa komplicerade problem.
Arbetet kräver att du är ordningsam, effektiv och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är självgående och ska kunna ta egna initiativ och prioritera bland arbetsuppgifter. Vi tror att du är lösningsorienterad och flexibel i ditt arbetssätt med förmågan att vara kreativ i att finna lösningar.
Villkor
Urval kommer att ske löpande.
I din ansökan bifogar du ett CV och ett personligt brev, bifoga även betyg eller diplom i din ansökan.
Om Bollnäs kommun
Vi anställda på Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop.
Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!