OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sävja hemvård
Har du god känsla för administration, samordning och planering? Drivs du av att hjälpa och stötta andra? Sävja hemvård söker nu en samordnare som planerar, organiserar och prioriterar sitt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser fram emot din ansökan!
Sävja hemvård är en av 12 hemtjänstverksamheter som Uppsala kommun bedriver i egen regi. Vi arbetar på uppdrag av äldrenämnden som deltar i samhällsplaneringen utifrån ett seniorperspektiv. Sävja hemvård finns i en lokal på Västgötaresan 64 i Sävja. Vårt uppdrag är att erbjuda stöd, vård och omsorg till personer som inte längre klarar sin egen vardag så att dessa kan bo kvar hemma med en bibehållen skälig levnadsnivå. Arbetsgruppen består av undersköterskor, vårdbiträden, samordnare, planerare och verksamhetschef. Totalt arbetar ett 50-tal personer i verksamheten.
Ditt uppdrag
Att arbeta som samordnare innebär i första hand att hantera statistik, underlag, register och andra uppgifter samt att upprätthålla kontaktytor och skapa nätverk mellan aktuella aktörer. Dessutom kommer du att arbeta med att utveckla och implementera långsiktiga strategier, fungera som operativt chefsstöd och rådgivare i förekommande frågor Du kommer även att ta fram, förankra samt implementera och följa upp åtgärdsprogram.
Din bakgrund
Vi söker dig med gymnasiekompetens och erfarenhet av administrativt arbete i äldreomsorgen. Har du erfarenhet av arbete inom hemvården ses det som meriterande. Arbetet kräver att du hanterar det svenska språket obehindrat i både tal och skrift. Utöver detta har du goda kunskaper i Office-paketet.
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. I det här uppdraget är det viktigt att du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Utöver det söker vi dig som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är lugn och samlad i pressade situationer. Jobbet passar dig som lätt anpassar dig till ändrade förutsättningar och ser möjligheterna i förändring.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Eva Kreuzer, verksamhetschef, 018-727 55 34.
Facklig företrädare: Vision, Tommy Törnberg, 018-727 24 33.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom äldreförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43