Samordnare till servicedesk

Samordnare till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg. Har du erfarenhet av IT, service samt support och brinner för att ge Göteborgs medborgare en bra service? Bra, då behöver vi dig i vårt team! Vi söker nu dig som antingen är samordnare idag eller är redo för ett nästa steg som samordnare , där du ges möjlighet att vägleda en grupp under förändring.

Verksamhetsområdet servicecenter arbetar med att utveckla och skapa bra service och support till medarbetarna i staden. Vi lämnar support avseende kommungemensamma IT-system och tjänster samt levererar administrativa tjänster inom ekonomi - och telefoniområdet. Servicedesk jobbar främst med första linjens support till användarna i Göteborgs stad.

Som samordnare kommer du på uppdrag av enhetschefen planera och samordna arbetsuppgifterna inom enheten med målet att uppnå en effektiv verksamhet. Du tar egna initiativ och arbetar med kontinuerligt förbättringsarbete avseende rutiner, arbetssätt och processer. Du kommer hålla och leda större gruppmöten för medarbetare, där både dialog och information står högt på agendan.
I din roll ingår att arbeta med uppföljning och analys av uppdrag, presentera statistikunderlag och verka för en enhetlig och kvalitetssäkrad leverans.
Du kommer även att delta vid bemanningsplanering och ansvara för samordning av servicedesks dagliga uppdrag. Det förutsätter att du kan koordinera och omprioritera arbetsuppgifter åt systemteknikerna i servicedesken för att möta det dagliga kundbehovet.


KVALIFIKATIONER
Till den här rollen söker vi dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom IT alt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har stor erfarenhet av arbete inom IT, service och support. Vi ser gärna att du har arbetat i en större IT-supportorganisation strukturerad enligt ITIL. Vi söker dig som utmanas, men framför allt brinner för att vara en kugge i utvecklingsarbetet där vi bygger vägen tillsammans medan vi går. Du behöver ha erfarenhet av att leda grupper och det är meriterande om du har erfarenhet av projektarbete.
För att lyckas i denna rollen behöver du ha lätt för att samarbeta med andra såväl internt som externt. Du behöver vara lyhörd och kunna fånga upp behov så att vi kan leverera rätt service och support till våra kunder. Du är skicklig på att granska flödet i det dagliga arbetet och du kan på ett enkelt och kommunikativt sätt förmedla din granskning till olika målgrupper. Din personlighet präglas av att du är positiv med en förmåga att inspirera och motivera dina kollegor. Ibland kräver vår verksamhet att snabba beslut fattas och ibland är det du som fattar dem, vilket kräver högt ansvarstagande och att kvalitet alltid står i fokus.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Vi arbetar tillitsbaserat och hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete.

Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka arbetar vi aktivt med miljöfrågor och har ett miljöledningssystem.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering, så skicka in din ansökan snarast.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 4 september 2022

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024