Samordnare till servicedesk

Samordnare till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg. Nu behöver vi dig som har erfarenhet av IT, service samt support och brinner för att ge Göteborgs Stads medarbetare god service.
Känner du igen dig i beskrivningen, kan det vara just dig som vi behöver i vårt team! Vi ser att du antingen arbetar som samordnare redan idag eller är redo för ett nästa steg som samordnare, där du ges möjlighet att vägleda en grupp under förändring.

Verksamhetsområde servicecenter arbetar med att utveckla och skapa bra service och support till medarbetarna i Göteborgs Stad. Vi lämnar support avseende kommungemensamma IT-system och tjänster samt levererar administrativa tjänster inom ekonomi- och telefoniområdet. Servicedesk jobbar främst med första linjens support till användarna i staden.

Som samordnare kommer du på uppdrag av enhetschefen planera och samordna arbetsuppgifterna inom enheten med målet att uppnå en effektiv verksamhet. Du tar egna initiativ och arbetar med kontinuerligt förbättringsarbete avseende rutiner, arbetssätt och processer. Du kommer hålla och leda större gruppmöten för medarbetare, där både dialog och information står högt på agendan.
I din roll ingår att arbeta med uppföljning och analys av uppdrag, presentera statistikunderlag och verka för en enhetlig och kvalitetssäkrad leverans.

Du kommer även att delta vid bemanningsplanering och ansvara för samordning av servicedesks dagliga uppdrag. Det förutsätter att du kan koordinera och omprioritera arbetsuppgifter åt systemteknikerna i servicedesken för att möta det dagliga kundbehovet.

KVALIFIKATIONER
För jobbet som samordnare söker vi dig som i grunden har en högskoleutbildning alternativt motsvarande utbildning, inom IT eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant.

Du har stor erfarenhet av arbete inom IT, service och support. Vi ser gärna att du har arbetat i en större IT-supportorganisation strukturerad enligt ITIL. Vi söker dig som utmanas, men framför allt brinner för att vara en kugge i utvecklingsarbetet, där vi bygger vägen tillsammans medan vi går. Du behöver ha erfarenhet av att leda grupper och det är meriterande om du har erfarenhet av projektarbete.

För att lyckas i denna rollen behöver du ha lätt för att samarbeta med andra såväl internt som externt. Du behöver vara lyhörd och kunna fånga upp behov så att vi kan leverera rätt service och support till våra kunder. Du är skicklig på att granska flödet i det dagliga arbetet och du kan på ett enkelt och kommunikativt sätt förmedla din granskning till olika målgrupper. Din personlighet präglas av att du är positiv med en förmåga att inspirera och motivera dina kollegor. Ibland kräver vår verksamhet att snabba beslut fattas och ibland är det du som fattar dem, vilket kräver högt ansvarstagande och att kvalitet alltid står i fokus.

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer i denna rekrytering för att effektivisera processen, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Dock kommer alla ansökningar inom ansökningstiden att beaktas.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2023
  • Ansök senast: 8 februari 2023

Liknande jobb


IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

19 december 2024

18 december 2024