Samordnare till Servicedesk på IT-funktionen

Samordnare till Servicedesk på IT-funktionen

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!

Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.

Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!

IT-funktionen har som mål att leverera modern IT, med nytänkande och hög servicenivå till våra olika verksamheter. IT-utvecklingen i Härryda kommun är i ett expansivt skede som ställer höga krav på säker och tillgänglig central IT-miljö.

IT-funktionen består av totalt 21 medarbetare som arbetar med bland annat projektledning, systemförvaltning, drift, servicedesk och support. IT-funktionen upprätthåller och utvecklar en kostnadseffektiv och driftsäker IT- miljö och IT-kommunikation. Vi tillhandahåller funktioner och tjänster som stöttar verksamheterna i kommunen så att de kan utföra sina olika uppdrag.

Det är kort och gott vårt jobb att se till att allt med IT fungerar smärtfritt för våra kollegor i de olika verksamheterna. Vi strävar efter att vara kompetenta, tillgängliga och kommunikativa.

ARBETSUPPGIFTER
Drömmer du om en grå kostym och en anställningsgaranti för livet? Om en arbetsplats där byråkratin är påtaglig och där minsta möjliga insats är good enough? Då kan du leta vidare!

Det finns många fördomar och myter om hur det är att vara tjänsteman i en kommun och vi kan garantera dig att inget av det stämmer i Härryda kommun.

Vi letar efter dig som på riktigt vill göra skillnad i ditt närsamhälle. Vi letar efter dig som vill använda din kunskap och erfarenhet till att förbättra IT-upplevelsen för alla funktioner inom kommunen. Tillsammans ska vi göra Härryda kommun till en bättre och säkrare plats för alla medarbetare och medborgare.

Som samordnare leder du det dagliga arbetet på Servicedesk. Ditt jobb är att planera och fördela arbetsuppgifter. Du ansvarar även, för att i samråd med Driftchefen, säkerställa en hög servicenivå mot våra användare.
Du förväntas driva och koordinera förbättringsarbetet inom Servicedesk. Du kommer vara processledare för Incident and Knowledge enligt ITIL-ramverket.

Som samordnare på Servicedesk är du del av IT-funktionens ansikten utåt. Utöver ditt samordnande arbete avlastar du övriga kollegor genom att stötta våra användare över telefon, mail och på plats.

Servicedesk genomgår just nu en förändringsresa, där denna roll som samordnare är nyinrättad och innebär en fantastisk möjlighet för rätt person att utvecklas hos oss.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har erfarenhet som IT-tekniker eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en liknande roll som samordnare/teamledare. Vi vill också att du, precis som vi andra i teamet, har ett stort intresse för teknik.

Du har goda kunskaper inom Microsoft-portföljen och är inte främmande för att lära dig nya IT-system. Vi vill att du har arbetat inom något eller några av följande: Active Directory, Microsoft Server, Microsoft 365 eller nätverksinfrastruktur.

Som person är du förtroendeingivande, noggrann, lyhörd och ställer upp för verksamheten när det behövs. Du är professionell i ditt arbete, har god samarbetsförmåga, social kompetens och trivs med att arbeta med både kollegor och våra kunder. Du kan ta egna beslut och levererar med kvalitet. I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Det är meriterande om du har jobbat med Service Now och ITIL.
Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi vill att din ansökan och CV är formulerade på svenska.

I den här ansökningsprocessen kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du fyller i din ansökan i vårt rekryteringssystem, vilket innebär att du inte behöver skriva ett personligt brev utan endast fylla i ditt CV. Svaren på frågorna används som en del i den första urvalsprocessen.

ÖVRIGT
Härryda kommun lägger stor vikt vid din personliga utveckling. Du kommer att vara betydelsefull i utvecklingen av IT-funktionens verksamhet. Vi utvecklas mot hybrid-IT, en blandning mellan moln och lokalproducerade tjänster, något som vi ser som en spännande kombination mellan klassisk IT och molnlösningar.

I samband med rekryteringen kommer ev. en bakgrundskontroll att genomföras på den kandidat som blir aktuell för tjänsten.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härryda kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2022
  • Ansök senast: 25 maj 2022

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024