OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Avdelningen för Internservice under Serviceförvaltningen omfattar enheterna Servicesupport, Lokalvård, IT-drift, Geodata, Tolkförmedlingen och Fordon. Idag är vi ca 20 medarbetare som alla arbetar för att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att kommunens kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas.
Vi söker nu en dynamisk och engagerad samordnare till Servicesupporten. Vi är idag fyra medarbetare på som har hand om många delar i Falkenbergs stadshus men servar också verksamheterna internt med ex. tjänstekort, post och tryck.
Vi är just nu inne i ett spännande skede där flera interna uppdrag kommer att utvecklas.
Vill du vara med på resan? Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare på Servicesupporten kommer du ha en mångsidig och ansvarsfull roll där du både hanterar löpande operativa uppgifter, samordnar arbetet samt driver utvecklingsprojekt och processer.
Tillsammans med dina kollegor stöttar du kommunens verksamheter med bl.a. tryck, posthantering, utlämning av tjänstekort och övrig administration. Du arbetar i flertalet datasystem och kan även komma att ha hand om tekniken i stadshusets möteslokaler. Du fungerar som en problemlösande support dit man kan vända sig med tekniska frågor och ärenden och du utvecklar och implementerar långsiktiga lösningar.
Utöver det löpande arbetet har du ett samordningsansvar där du bl.a. strukturerar, samordnar och prioriterar arbetet i samråd med övriga medarbetare och chef. Du tar emot kunder samt planerar, prioriterar och följer upp åtgärder utifrån inkommande ärenden. Dessutom spelar du en nyckelroll i utvecklingen av olika uppdrag och projekt, där du självständigt driver och håller samman arbetet samt implementerar lösningarna.
I arbetet ingår tät kontakt med både våra interna kunder och externa leverantörer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har vad arbetsgivaren bedömer vara relevant eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot administration, teknik eller kommunikation eller annat område som bedöms lämpligt. Du har erfarenhet av att ha arbetat i en samordnande roll och/eller drivit projekt eller processer.
Som person är du serviceinriktad och kan möta alla kunder på ett positivt och lösningsfokuserat sätt. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är självgående och initierar och driver processer vidare, samt har god förmåga att strukturera arbetet och göra relevanta prioriteringar. Vidare är du tekniskt kunnig, har goda datakunskaper och vana att arbeta i system såsom Office och ärendehanteringssystem. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Då din roll är mångsidig är det viktigt att du är prestigelös och har förmågan och viljan att lära nytt och utföra alla de uppdrag som ingår i Servicesupportens arbete.
B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. När du söker tjänsten blir du ombedd att besvara en enkät om dina kompetenser. Vi ber dig att du, utöver enkätsvaren, även beskriver dina utbildningar och erfarenheter utförligt i din ansökan.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.