OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
I Socialförvaltningens nya organisation så utökar vi samordnartjänsterna med en person utifrån ett bredare uppdrag och söker nu en samordnare som vill ingå i vårt team av kollegor i den nya avdelningen för Kvalitet och administrativt stöd. Avdelningen består av Kvalitetsteamet där systemförvaltare, MAS, MAR, SAS och projektkoordinator ingår samt teamet som du kommer ingå i med samordnare och TES planerare som arbetar i Östra samt mitt Härjedalen inom äldreomsorgen LSS och Legitimera personal.
Arbetsuppgifter
Som samordnare är du ett chefstöd till förvaltningens enhetschefer och avdelningschefer och en viktig funktion för personalplanering, lönehantering och andra administrativa uppgifter. Du är även ett stöd till våra medarbetare och en viktig roll för att verksamheterna skall fungera.
Vi arbetar i team och som samordnare servar du cheferna gällande daglig drift och resursfördelning samt personaladministration. Du är ett stöd till medarbetarna inom ditt område och har en övergripande blick över resurser och behov. Du samverkar med dina samordnarkollegor, våra TES planerare och Resurscentrum gällande bemanning och den dagliga driften för dina enheter.
Kvalifikationer
Du är flexibel och smidig. Du har förmågan att lösa uppkomna situationer och är en god lagspelare som har bra samarbetsförmågor.
Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och chefstöd sedan tidigare.
God kunskap i Officepaketet och god datorvana är ett krav.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Personliga egenskaper
Vi söker en person som är duktig på att kommunicera och samarbeta med andra såväl internt som externt. Du är noggrann, självständig och van vid att arbeta med många uppgifter samtidigt och under tidvis högt tempo. Du är stresstålig och du håller en hög servicenivå, trivs med ansvar och vill vara med och utveckla verksamheten.
Vi erbjuder
Ett spännande och omväxlande arbete där detaljer, situationer och snabba förändringar hör till vardagen och du kommer arbeta i ett team som alltid har lösningar i fokus. Arbetet innefattar mycket kontakt med medarbetare, chefer, anhöriga och brukare som förutsätter ett strukturerat arbetssätt, samt även att du har förmåga att vara flexibel och smidig genom att snabbt lösa situationer som uppstår.
Kontaktinformation
Helena Bredesen, Områdeschef EBU/STAB, 0680-17752
Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100
Arbetsplats
Ringvägen 2
84233 Sveg
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Hjort
Ronnie Lidberg
Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström
Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist
Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström
LR Sören Gustafsson
0680-162 33