OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vi står inför en spännande förändring. För att möta dagens och framtidens behov går Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning samman och bildar Järva stadsdelsförvaltning 1 juli 2023. Vill du vara med på vår resa?
Välkommen till Spånga-Tensta hemtjänst
Spånga-Tensta hemtjänst, stadsdelens kommunala utförare består av två enheten, Spånga och Tensta hemtjänst.
Vi utgår från mycket bra och ändamålsenliga lokaler på Stormbyvägen i Spånga. På enheten arbetar vi som ett team bestående av enhetschef, biträdande enhetschefer, samordnare, administratör och omvårdnadspersonal med ett nära och tillitsbaserat ledarskap.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi jobbar för att göra skillnad för våra brukare i vardagen. Som anställd hos oss har du friskvårdsbidrag samt möjlighet att ta del av förmånliga erbjudanden hos flera gymkedjor och simhallar. Läs gärna mer om våra förmåner påhttps://jobba.stockholm/formaner/
Rollen som samordnare
Som samordnare är du spindeln i nätet för medarbetare, kunder, myndigheter och andra instanser. Du arbetar nära biträdande enhetschefer, andra samordnare och är nyfiken på att utvecklas i takt med verksamheten. Du bidrar till utveckling och förbättring av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området. Du är en specialist och nyckelperson i Spånga- Tensta hemtjänst och har ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Samordnarrollen kräver bra verksamhetsförståelse och dagligt arbete på detaljnivå.
Några av arbetsuppgifterna som samordnare:
- Daglig planering
- Bemanning och schemaläggning
- Dokumentation och uppföljning av verksamheten
- Kontakt med kunder, medarbetare och myndigheter
- Lönehantering
- Stödja och handleda omvårdnadspersonal
- Introduktion an nya medarbetare
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande inom vård- och omsorg.
- arbetat som samordnare eller liknade inom hemtjänst och har erfarenhet av arbetsledning
- goda kunskaper om bemanning och schemaläggning
- är väl förtrogen med de lagar som ligger till grund för hemtjänst och omvårdnadsarbete
- har god IT/systemvana samt att du behärskar Excel- och Officepaketet väl.
-har erfarenhet av att ha arbetat i planeringssystem såsom Paragå, Schemos eller liknande verksamhetssystem som arbetsledare eller planerare.
Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov.
Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt samt har lätt att prioritera och håller uppsatta tidsramar. Du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter, är kreativ och kommer med nya perspektiv i olika arbetsrelaterade frågor. Du klarar av att behålla ditt lugn även i stressiga situationer. Du har ett gott bemötande och bemöter alltid andra med respekt och förståelse. Du visar intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och är lösningsfokuserad. Då arbetet består i användning av olika system och att stötta personal i teknikanvändning är det ett krav att du ser teknik som ett hjälpmedel och att du är tekniskt lagd.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och egenskaper som samarbets- och kommunikationsförmåga och självständighet.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, arbete på helger kan förekomma.
Intervjuer kommer att ske löpande. Arbetsprov kan förekomma. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erfoderliga beslut fattas.
Välkommen att skicka in din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.