OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta i en politisk styrd organisation och ha ett ansvarsfullt uppdrag för kommuninvånarna i Södertälje? Då kan du vara den vi söker som samordnare för funktionshinder- och pensionärsråden på Stadskansliet i Södertälje kommun.
En dag på jobbet
Som samordnare är du rådens administrativa resurs. Du är sekreterare vid rådens möten och kommer att vara delaktig i att utreda och bereda ärenden som råden ska behandla. Råden anordnar årliga konferenser och seminarier, som du kommer att planera och genomföra. Du samarbetar med handläggare på kommunens olika verksamhetskontor och bolag, med utredningar och remisser med mera. Du kommer också att förbereda sammanträden, bevaka ärenden, administrera och hjälpa till med att kvalitetssäkra beslutsunderlag för rådens räkning. Du skriver kallelser och protokoll samt ser till att protokoll justeras och expedieras. Arbetet innebär frekventa kontakter med såväl förtroendevalda och representanter från funktionshinder- och pensionärsorganisationer som kontorens och bolagens tjänstepersoner.
Vem är du?
Krav:
- Vi söker dig som har samhällsvetenskaplig utbildning med inriktning mot t.ex. statsvetenskap eller beteendevetenskap alternativt har annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig.
- Du har något eller några års arbetslivserfarenhet, gärna med administrativt arbete.
Meriterande:
- Att ha arbetat inom offentlig sektor, gärna i en politiskt styrd organisation och i liknande roll/uppdrag är meriterande.
- Goda kunskaper inom funktionshinder- och äldrefrågor
Personliga egenskaper:
- Som person har du ett positivt och flexibelt förhållningssätt och gillar att ha flera olika kontaktytor. För uppdraget är det viktigt med noggrannhet, analytisk förmåga och känsla för service.
- Du ska både kunna arbeta självständigt och ha god samarbetsförmåga, många av arbetsprocesserna berör ett stort antal personer.
- Du ska kunna uttrycka dig klart och lättbegripligt i både tal och skrift. Detta är betydelsefullt, såväl i kontakter med allmänheten som i mer formella sammanhang som du kommer att arbeta i.
- För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och trivas med att hantera flera uppgifter parallellt, ibland inom snäva tidsramar. Du har därför god förmåga att organisera och strukturera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.
Vi erbjuder dig
Vi har årsarbetstid vilket innebär att du i viss mån kan styra över din egen arbetstid. Du erbjuds också ett generöst friskvårdsbidrag och vi har en förmånsportal att tillgå. Vi erbjuder också möjlighet till semesterväxling, dvs att ersätta den traditionella semesterersättningen med extra lediga dagar.
Välkommen till oss!
Arbetsplatsen finns i Södertälje Stadshus. Här har du nära till Södertälje centrum, pendeltåg, bussar och en fantastisk utsikt över staden och kanalen.
Arbetsgruppen består av 14 medarbetare med olika bakgrund och kompetensområden. Stadskansliet administrerar kommunstyrelsens, kommunfullmäktiges och nämndernas sammanträden genom utskick av kallelser och handlingar samt upprättande av protokoll. Vid stadskansliet registreras och diarieförs post till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommundelsnämnderna. Stadsarkivet, dvs kommunens centrala arkiv ingår också i Stadskansliet. Hos oss arbetar du nära kollegor med mycket kunskap och erfarenhet. Förutom intressanta och utvecklande arbetsuppgifter har du inom Södertälje kommun tillgång till ett brett nätverk och goda möjligheter till kompetensutveckling.
Välkommen med din ansökan
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.