Samordnare till Stadsmiljöförvaltningen, Vinterenheten

Samordnare till Stadsmiljöförvaltningen, Vinterenheten

Arbetsbeskrivning

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare inom vinterenheten kommer du att på uppdrag av enhetschefen leda och fördela det dagliga operativa arbetet. I tjänsten ingår kontinuerlig planering och utvärdering i samråd med enhetschefen och planeringsledaren inför, under och efter vintersäsong och vårstädningssäsong. I tjänsten ingår även ett samordnaransvar på helårsbasis för den ordinarie personalen inom maskingruppen. Deras huvudsakliga uppdrag är att köra sopmaskin på reglerade/oreglerade rutter inom staden samt andra maskinella uppdrag för diverse kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och stundtals komplexa, i samråd med enhetschefen ska samordnaren ta fram beredskapsschema, utveckla kartmaterial och användarsystem, ta fram körstrategier, tyda avtal samt koordinera återkommande utbildningar inom vinterväghållning. Du planerar även de dagliga arbetsuppgifterna för året runt personal och ser till att skapa förutsättningar för god kommunikation och samarbete kring det som ska utföras.
Du ska bland annat hantera inkommande avvikelser och beställningar från kunderna,
assistera enhetschef på besiktningar, kontrollera och återkoppla vid eventuella anmärkningar samt se till att åtgärda detsamma enligt överenskommelse med beställare.
Du ska även assistera enhetschefen på verksamhetsmöten med kunderna, delta i det systematiska arbetsmiljöarbetet samt bistå enhetschef vid introduktion av nya medarbetare och eventuella praktikanter.
Mindre avrop av tjänster från entreprenadföretag ingår också i arbetet samt kontinuerlig kontakt med leverantörer.
Samordningsuppdraget beräknas ta 50 % av arbetstiden, att delta i det ordinarie arbetet är en viktig del som både stöttar och ger en inblick vid planering.

Arbetet är självständigt och omväxlande, du ska genom god kommunikation och planering uppnå önskat resultat.
Vi ser att du har en god problemlösningsförmåga, tar ansvar, är innovativ, nyfiken, flexibel och maskintekniskt kunnig samt att du vill delta i arbetet med att utveckla verksamheten på individ-, grupp- och organisationsnivå.



KVALIFIKATIONER
Du ska ha lägst en gymnasial utbildning.
Som samordnare inom Vinterenheten måste du ha B, C och BE körkort. Du behöver ha erfarenhet av att leda personal.
Det är ett krav att du har erfarenhet av att köra maskiner eller annan erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
Det är även ett krav att du har erfarenhet av vinterväghållning eller beredskapsledning sen tidigare eller annan erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
Beredskapsledning under vinterperioden ingår i tjänsten. Helg och kvällsarbete förekommer särskilt i samband med beredskapstjänstgöring.
Det är meriterande om du har erfarenhet inom renhållning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
Det är meriterande med certifikat inom arbete på väg steg 1 - 3 samt hjullastarkort.

Du behöver kunna påverka andra och arbeta mål- och resultatorienterat. Det krävs lyhördhet, social säkerhet, analytisk förmåga, god kommunikation, problemlösningsförmåga och helhetssyn. Vi söker dig med god administrativ förmåga, vana att läsa kartor samt goda kunskaper i Office-paketet.
Stadsmiljöförvaltningen har ett staden gemensamt förhållningssätt som innebär att vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt, vilket ska genomsyra vår vardag i både tanke och handling. Vi anser att mångfald bland våra medarbetare bidrar till att utveckla såväl vår verksamhet som gemenskapen på arbetsplatsen.

Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Hållbarhetsansvarig

21 november 2024