OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad samordnare som vill vara en del av en verksamhet där vi arbetar mest av allt för andra, men även för varandra. Tillsammans arbetar vi för att andra ska få en vardag som funkar bättre. Varje dag för hela Skellefteå.
Hemtjänsten samt vård- och omsorgsboende är två verksamheter i Skellefteå kommun som kräver god planering och snabb omställningsförmåga. Där spelar du som samordnare en viktig roll.
Vi söker nu ett antal samordnare för tillsvidareanställning inom hemtjänsten i centrala stan samt en samordnare för ett vikariat till vård- och omsorgsboende i Bureå.
ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare bidrar du aktivt till att verksamheten följer ramarna och når målen genom att koordinera och planera, alltid med individen i fokus.
Samordnare inom hemtjänsten tar emot uppdrag från beslutsenheten och samordnare inom vård- och omsorgsboenden sköter in- och utflytt. Gemensamt för båda rollerna är att hantera ärenden från sjukhuset samt att planera bemanning och matcha befintliga resurser med behov. Detta görs tillsammans med chef och övriga samordnare i samarbetsrådet och med bemanningscenter.
Arbetet är på heltid och viss helgtjänstgöring ingår. Även en del vård- och omsorgsarbete kan förekomma i uppdraget.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en god administrativ förmåga för att kunna strukturera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Du kan använda olika digitala verktyg och sätter dig snabbt in i olika system. Som samordnare behöver du ha förmågan att kommunicera tydligt på svenska, både i tal och skrift. Relevant utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg är meriterande, liksom erfarenhet av schemaläggning och personalplanering.
Du behöver vara skicklig på att strukturera arbetet och att skapa och upprätthålla planeringar. Det krävs att du är lösningsfokuserad och flexibel för att kunna ställa om när situationen snabbt förändras. För att lyckas i uppdraget krävs en bra samarbetsförmåga samtidigt som du självständigt kan driva ditt arbete framåt.
Eftersom en del vård- och omsorgsarbete kan förekomma i uppdraget krävs körkort B.
ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.
Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.