OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Utbildningskontoret är den del av kommunens utbildningsorganisation. Kontorets medarbetare utreder, tar fram underlag och analyser till såväl politiska nämnder som verksamhet och skolledningar. Kontoret ger även stöd till verksamheterna samt service till kommunens medborgare.
På kontoret finns avdelningar för ekonomi, forskning och utveckling samt stab och central elevhälsa samt sju stycken verksamhetschefer för samtliga skolformer placerade.
Verksamhetschefernas uppdrag är att leda och utveckla verksamheten i ett 1-20 års perspektiv och deras ansvar omfattar förskola och samtliga verksamhetsområden inom grundskola och gymnasieskola.
Nu söker vi till utbildningskontoret en administrativ samordnare till ett föräldravikariat som ska vara ett chefsstöd till våra verksamhetschefer inom förskola och gymnasiet.
ARBETSBESKRIVNING
Vill du ha en administrativ tjänst med variation och tempo? Är du serviceinriktad, strukturerad och trivs med att vara ett kvalificerat stöd åt andra?
I dina arbetsuppgifter ingår såväl enklare som mer kvalificerade administrativa uppgifter. Du bokar möten och lokaler, bokar in medarbetarsamtal, är administrativt behjälplig i rekryteringsprocesser och andra HR-relaterade arbetsuppgifter som exempelvis arbetsmiljöfrågor och löneadministration och introduktion av nyanställda.
Det kan också vara aktuellt att arbeta med olika typer av kommunikationsfrågor i samarbete med kontorets kommunikatör och ansvara för kontakter med interna och externa parter. I övrigt tillkommer varierande uppgifter inom administrationsområdet.
DIN PROFIL
Du har arbetat med varierad administration tidigare och har mycket goda IT-kunskaper samt lätt för att sätta dig in i nya system. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är av stor betydelse. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemen Raindance, Heroma, Economa, Webfocus och Onboarding.
Vi förväntar oss att du har utbildning som riktar sig mot administrativt arbete eller motsvarande. Akademiska poäng, exempelvis inom HR eller kommunikation är meriterande.
I denna tjänst ser vi att du behöver ha en hög flexibilitet, är kommunikativ och strukturerad. Du har förmåga att kunna arbeta mångsidigt, kan prioritera dina arbetsuppgifter och är stresstålig. Du har en positiv inställning och är en lagspelare samtidigt som du gärna tar egna initiativ och är självgående med hög professionell förmåga.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start 1 mars eller enligt överenskommelse och pågår till 31 december.
För mer information om tjänsten kontakta Elisabeth Stärner, stabschef, 011-15 18 37 elisabeth.starner@norrkoping.se eller Tomas Köhler, rekryteringsspecialist, 011-15 31 32 tomas.kohler@norrkoping.se
Sista dag för ansökan är den 17 januari.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.