OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett omväxlande och spännande jobb?
Vi söker en ny samordnare till vårt HVB-hem Villa Mea.
Villa Mea är ett boende för tonårstjejer med psykosocial problematik och vi har plats för 7 ungdomar. Villa Mea ligger i ett villakvarter i Limhamn.
Om tjänsten
Som samordnare hos oss på Villa Mea ansvarar du för att samordna, leda och följa upp det dagliga arbetet i verksamheten. Du kommer att ansvara för administrativa arbetsuppgifter. Samt att ha nära samarbeten med andra externa kontakter, såsom skolor och våra uppdragsgivare.
Du ska kunna bidra och verka för att skapa en god och attraktiv miljö för alla, såväl kollegor som ungdomar. Du är delaktig i att skapa och bibehålla en hög kvalitet i verksamheten, vilket ställer krav på att du är bra på att kommunicera, är tydlig och väldigt bra på att coacha dina kollegor.
På Villa Mea är vi åtta medarbetare, som alla brinner för att hjälpa och stötta våra ungdomar. Vi jobbar utifrån Humanas värdegrundsord: engagemang, glädje och ansvar.
Du kommer att jobba nära verksamhetschefen, men tillsammans med behandlingsansvarig och behandlingspedagoger är vi ett team som jobbar tillsammans, ger feedback, hjälper, inspirerar och peppar varandra!
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tillsvidareanställning, Heltid, primärt dagtid men kvällstjänstgöring kan ingå. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Vem är du?
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För denna tjänst krävs det att du har:
- några års erfarenhet av arbete på HVB-verksamhet, alternativt jobbat med ungdomar på annat sätt.
Dessutom ska du minst ha en tvåårig relevant eftergymnasial utbildning, såsom
- Beteendevetare
- Socionom
- Socialpedagog
- tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
Körkort till manuellstyrd bil
Personliga egenskaper som är ett måste för att jobba, som samordnare hos oss på Villa Mea är att du är:
- systematisk
- strukturerad,
- lösningsfokuserad
- relationsbyggande
- kommunikativ
- positiv
Vi söker dig som har lätt för att se vad som behöver göras - du ska alltså vara handlingskraftig och ha en god självkännedom.
För att bli aktuell för tjänsten begär vi även ett utdrag från belastnings- och misstankeregistret.
Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult