Samordnare/Administratör

Samordnare/Administratör

Arbetsbeskrivning

Funktionshinderomsorgen

Brinner du för människor och service? Är du analytisk och initiativrik? Vill du bidra med samhällsnytta? Då har du ett jobb att söka som samordnare/bokare/administratör inom Funktionshinderomsorgens Resurspool!

Ditt nya jobb
Funktionshinderomsorgen är en del av socialtjänsten i Jönköpings kommun och vi arbetar med stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har olika typer av funktionsvariationer. Vi är organiserade i fem områden; Socialpsykiatri och boendestöd, Personlig assistans, Myndighet, Daglig verksamhet och resurs samt Boende och korttids. Resurspoolen ingår i område Daglig verksamhet och resurs och är Funktionshinderomsorgens interna bemanningsenhet. Vi är en serviceenhet och har som uppdrag att ersätta ordinarie personal vid oplanerad frånvaro dag 1 till 14. Vi servar alla områden inom Funktionshinderomsorgens utförande, vilket innebär cirka 200 olika arbetsplatser. Vår organisation består av cirka 30 bemanningspersonal (stödassistenter/undersköterskor), en bokningsenhet med 3 bokare/enhetsadministratörer, en samordnare och en enhetschef. Vårt motto är att ”Vi jobbar utifrån medborgarens behov för dagen”.

Som samordnare/enhetsadministratör/bokare har du dubbla roller; du ska dels arbeta med bokning och administration inom vår bokningsenhet. I korta drag innebär rollen som bokare att du främst jobbar med vikarietillsättning vid akut och oplanerad frånvaro som uppstår i Funktionshinderomsorgens olika verksamheter. Rollen som enhetsadministratör innebär att sköta personaladministrationen för personalen i Resurspoolen. Varje morgon klockan 06.30 öppnar vår växel för inkommande samtal, så det är en stor fördel att vara morgonpigg!

Som samordnare ska du verka som ett chefsstöd. Du kommer att ha stort ansvar för schemaprocesser och bemanningsplanering. Du ska ta fram statistik och annat underlag för analys och uppföljning av bemanning och årsarbetstid sett till verksamhetens uppdrag. Du ska på enhetschefens uppdrag driva utvecklingsprocesser i verksamhetens bokning och vara förbättringsledare för ständiga förbättringar. Det förekommer också att delta i olika arbetsgrupper och att kunna marknadsföra Resurspoolen internt. Du ska ha förmåga att se till verksamheten som helhet. Rollfördelningen är 50 % som samordnare och 50 % som Enhetsadministratör/bokare.

Din kompetens
Du som söker har lägst gymnasieutbildning med ekonomisk/HR/administrativ inriktning. Ett krav är att du har systemvana och främst erfarenhet av att ha arbetat i Time care Pool och Multi Access. Har du även erfarenhet av schemaplanering är det meriterande. Har du i tidigare roller haft arbetsledningsansvar ser vi det som mycket positivt. Du ska ha god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Som person ska du vara serviceinriktad, självgående och strukturerad. Det är viktigt att du som person har god samarbetsförmåga då arbetet förutsätter ett nära samarbete med team-kollegor, likaså ska du ha god förmåga att hantera en stor mängd kontakter då tjänsten innefattar kontinuerlig kontakt med olika samarbetspartners inom funktionshinderomsorgen. Vidare ser vi att du är tydlig i ditt arbete och dina beslut. Du är flexibel i ditt arbetssätt, samt serviceinriktad och relationsskapande då en stor del av arbetet innefattar att kunna marknadsföra verksamheten och knyta kontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Vi erbjuder dig

• Väl fungerande stödfunktioner som enhetsadministratör, HR-och rekryteringskonsult samt ekonom till din hjälp i ditt vardagliga arbete.
• Flexibel arbetstid
• Möjligheter till kompetensutveckling
• Gratis träning en gång i veckan på kommunens anläggningar.

Övrigt
Rekryteringen avser en 6 månaders allmän visstidsanställning på 100% med goda möjligheter till förlängning. Rollfördelningen är 50 % som samordnare och 50 % som Enhetsadministratör/bokare. Arbetstiderna är förlagda till dagtid med start 06.30. Det förekommer även helgarbete och du jobbar på 38,5 bas. Tillträde 1 september 2021 eller enligt överenskommelse. Urval sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

Upplysningar
Enhetschef Fanny Lundberg, 036-10 77 55
Fackliga företrädare, http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre- välkommen att söka tjänsten som Samordnare/administratör/bokare inom Funktionshinderomsorgens resurspool!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2021
  • Ansök senast: 24 juni 2021

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024