Samordnare/Evenemangslots

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Kommunstyrelseförvaltningen är kommunstyrelsens stöd i att leda, samordna, följa upp och utöva uppsikt över kommunens verksamheter.

Förvaltningen ansvarar för övergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom bl.a. ekonomi, personal, kansli, och hållbar utveckling.

Avdelningen för hållbar utveckling har uppdraget att leda, samordna och stödja kommunens verksamheter i arbetet med att genomföra kommunfullmäktiges vision och mål utifrån ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbarhetsperspektiv.

Avdelningen verkar för en hållbar positiv utveckling i hela Lysekils kommun!

Arbetsuppgifter
Tjänsten som samordnare på avdelningen för hållbar utveckling innebär det att du är administratör, webbredaktör och kommunens evenemangslots. Uppdraget innebär att du deltar i, analyserar och följer upp, stödjer samt driver på processer och projekt i syfte att utveckla Lysekil kommuns hållbara utveckling.

På avdelningen arbetar vi som ett team där vi hjälps åt och delar ansvar för uppdrag men vi har också våra olika expertområden vilket innebär att arbetet samtidigt är självständigt.

Några av arbetsuppgifterna innefattar:

- Initiera, leda, samordna och följa upp genomförandet av aktiviteter och evenemang enligt (kommande) styrdokument, program för evenemang.
- Kommunikation: webbredaktör, producera informationsfilmer och nyhetsbrev till Lysekils kommuns näringsliv. Planera och samordna samt vara stöd till avdelningens andra funktioner.
- Stöd till avd. chef i planering, uppföljning och kontroll av avdelningens verksamhet. Administrativa uppgifter kopplat till tjänsten innefattar bland annat fakturahantering, hantering av personal- och löneadministrativt system samt vara kontaktperson för SKR:s servicemätning Insikt med mera.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en erfarenhet och kunskap inom evenemang, gärna kopplat till besöksnäringen. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med såväl kunder som medarbetare och utövar ett gott värdskap. Du har goda kunskaper inom officepaketet och kan hantera sociala medier väl.

Du är driven och har erfarenhet av att både leda och samordna utvecklingsprojekt. Du klarar av att hålla många bollar i luften och har erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt.

Meriterande är god kunskap kring planering och evenemangsutveckling med ett hållbarhetsfokus. Du har förmågan att kunna coacha, guida och engagera aktörer inom evenemangsplanerandet för att främja hållbara evenemang i Lysekils kommun.

Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation ses som positivt.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för att lyckas i rollen. Bland annat krävs att du har en analytisk förmåga att kunna se större sammanhang och konsekvenser av åtgärder på lång sikt. Du är innovativ med kreativ förmåga som kan engagera och inspirera andra inom området. Du är kommunikativ och trovärdig med god förmåga att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer. Du är välorganiserad och kan driva ditt arbete självständigt.

Att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska ser vi som en förutsättning.





Villkor
Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig till 2022-11-30, heltid.

Tjänsten kan komma att tillsättas under rekryteringsperioden.


Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 2 januari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024