Samordnare/Generalist till nämndkansli

Samordnare/Generalist till nämndkansli

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Hägersten-Älvsjö är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad, i vårt område bor runt 120 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen erbjuder förskola och fritid, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel. Vi är drygt 3000 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa bra förutsättningar och service för de som bor i stadsdelsområdet.



Tjänsten är placerad i nämndkansliet som leds av kanslichefen och finns direkt under stadsdelsdirektören.

Kontoret ligger vid Telefonplan i Stockholm.



Arbetsbeskrivning

Som samordnare/generalist hos oss får du möjlighet att driva utvecklingen av nämndens centrala kvalitetsarbete och ledningssystem. Du kommer att bereda övergripande ärenden till nämnden och vara insatt i nämndkansliets funktioner. Samordna uppdateringar i nämndens delegationsordning. Tjänsten innefattar i att stötta våra olika enheter, utarbeta arbetssätt och informera om rutiner. I rollen ingår att planera och genomföra utbildnings- och informationsinsatser.



Du kommer att

- utveckla nämndens kvalitets- och ledningssystem
- uppdatera styr- och stöddokument
- genomföra utredningar, skriva tjänsteutlåtanden, svara på skrivelser, remisser och medborgarförslag
- ge stöd till verksamheter genom omvärldsbevakning
- ta fram kompetensförstärkande gemensamma utbildningsinsatser
- leda uppdrag från förvaltningsledningen och delta i avdelningsgemensamma projekt och processer
- ta fram rutiner och tillgängliggöra dem för berörda handläggare
- föra mötesprotokoll i olika forum.



Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har

- adekvat akademisk utbildning
- erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete, verksamhetsstyrning och uppföljning
- vana av att självständigt driva processer framåt
- goda kunskaper i Office-paketet mycket
- mycket god förmåga i svenska språket, både i tal och i skrift.

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av offentlig verksamhet, gärna från Stockholms stad
- erfarenhet av att ha arbetat med planering och uppföljning i en politiskt styrd organisation
- erfarenhet av att skriva beslutsunderlag, tjänsteutlåtanden och andra rapporter och har god förmåga att leverera texter och underlag med hög kvalitet.



Vid intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser: Vi förväntar oss att du självständigt kan strukturera, driva och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du kommunicerar på ett pedagogiskt sätt anpassat till mottagaren. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vidare är du en lyhörd person med god samarbetsförmåga och är serviceinriktad med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.



Din ansökan
I ditt personliga brev vill vi bara ha information som styrker eller förtydligar hur och i vilken utsträckning du uppfyller våra krav och önskemål i annonsen. Motivera även gärna varför du är intresserad av just den här tjänsten.



Övrigt
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
https://jobba.stockholm/

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning eller ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kvalitetssamordnare

Kvalitetssamordnare

25 november 2024

22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024