OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Nyckeln hemtjänst växer och är i stark utveckling. Nyckeln hemtjänst är ett privat företag som erbjuder hemtjänst i Salem och Botkyrka. Vi har varit verksamma sedan 2017. Vi tycker att det är viktigt med kontinuitet och att våra kunder känner sig trygga med de som kommer in i det egna hemmet. Vår personalgrupp har stora kunskaper och ett professionellt förhållningssätt. Nyckeln hemtjänst arbetar för goda villkor för våra anställda.
Vi söker
en samordnare/koordinator med erfarenhet av schemaläggning. Som samordnare ansvarar du tillsammans med dina kollegor den dagliga bemanningen. Du ansvarar för att ringa in personal vid sjukdom eller frånvaro och se till att bemanningsmålen är uppfyllda.
Vi söker dig som har datavana och är van att arbeta med administration och schemaplanering. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi tror att du har lätt för att samarbeta, är stresstålig och har ett positivt förhållningssätt. Du ska tycka om att lösa problem och planera. Du är lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar att tillsammans med närmaste chef sköta den dagliga driften såsom:
-Schemaläggning: Planering & Bemanning
-Dokumentation: Genomförandeplan, uppföljning
- Löneadministration
- Uppföljning av verksamheten
- Ansvar för företagsbilar
-Meriterande är om du kan datasystemen Hogia, Carefox, Lifecare och IntraPhone Treserva.
I uppdraget är det viktigt att du har god kännedom om socialtjänstlagen och socialtjänstprocessen, och vi tycker även att det är viktigt att du som utförare av insatser enligt SoL förstår din del i processen, samt att du är medveten om de krav vi som utförare arbetar efter.
Krav
· Gymnasieekonom/löneassistent
·Undersköterska, hemtjänst och äldreboende – erfarenhet efterfrågas
·B-körkort
· Goda kunskap svenska i tal och skrift